سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهم شدن ۱۰۰ واحد برای پذیرش زائر در آستان بی بی زینب خاتون سربیشه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه درباره زیرساخت‌های فراهم شده برای پذیرش زائر در آستان بی بی زینب خاتون گفت: بیش از ۱۰۰ زائرسرا، اتاق و سوئیت در این بقعه متبرکه آماده سازی شده است که زائران می‌توانند برای اسکان از آنها استفاده کنند.

اصغری گفت:در مناسبت‌های خاص دهه پایانی ماه صفر بیش از ۱۲ هزار زائر به این آستان مقدس مشرف می‌شوند و از برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی بهره می‌برند.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه افزود :هیات‌های مذهبی در روزهای پایانی ماه صفر از روستاها و شهرهای اطراف در آستان مقدس بی بی زینب خاتون به عزاداری دسته جمعی می‌پردازند که به منظور راحتی زائران امکانات لازم فراهم شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت ذخیره سازی ۲۰۰ هزار لیتر آب برای پاسخگویی به نیاز زائران فراهم شده است اما نیازمند همکاری بیشتر شرکت آب و فاضلاب برای پایدار شدن آب مورد نیاز هستیم.

اصغری با اشاره به اجرایی شدن طرح جامع آستان مقدس بی بی زینب خاتون اظهار کرد: اولویت اول اجرای طرح، ساخت صحن و شبستان بوده که با اعتبار ۱۳۷ میلیارد ریال پروژه سنگ فرش و گچ کاری شبستان به اتمام رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه با ابراز امیدواری از همکاری خیران برای تامین فرش شبستان حرم گفت: افزایش زائرسراها و سرویس‌های بهداشتی جزو برنامه‌های بعدی اجرای طرح جامع است.

وی اضافه کرد: چهار سپتیک (محفظه زیرزمینی) برای جمع آوری فاضلاب بقعه متبرکه نصب شده که بیش از ۲ هزار لیتر ظرفیت دارد و افزایش فضای پارکینگ نیز از نیازهای مهم بقعه متبرکه است چون در اوج حضور زائران با توجه به عرض کم جاده، وقوع حوادث ناگوار دور از انتظار نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.