کارشناس مسائل مذهبی گفت: تبعیت نکردن از هوای نفس، تاکید همه ائمه اطهار (ع) است که انسان را نسبت به آتش جهنم مصون نگه می‌دارد.

حجت الاسلام هادی موحدزاده روز چهارشنبه در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) که در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد گفت: از جمله انسان‌هایی که تابع هوای نفس بودند می‌توان به "بلعم باعورا" از عالمان زمان حضرت موسی (ع) اشاره کرد همچنین کسانی که در کربلا سر امام حسین را به نیزه کشاندند از دیگر نمونه‌های تبعیت از شیطان و هوای نفس هستند.

وی گفت: تبعیت از هوای نفس باعث می‌شود انسان حتی مقابل حجت خدا نیز بایستد پس برای اینکه از این آفت مصون بمانیم باید خواسته خدا را همیشه بر خواسته خود مقدم بشماریم.

این روحانی اعزامی از قم بیان کرد: توجه به اعمال و رفتار و مطابقت آن با دستورات الهی نشان می‌دهد چه میزان انسان از هوای نفس تبعیت می‌کند.

وی افزود: فهم در معانی قرآن، انسان را در مسیری هدایت می‌کند که بتواند بر هوای نفس خود غلبه کند وگرنه افرادی بوده اند که قرآن می‌خواندند ولی روی امیرالمؤمنین شمشیر کشیدند.

تاکید ائمه اطهار بر تبعیت نکردن از هوای نفس است

حجت الاسلام موحدزاده گفت: تبعیت از هوای نفس باعث شد که به جای امامت، خلافت باب شود در صورتی که حاکمیت به اذن خدا و رسول او است.

وی تصریح کرد: خداوند وعده داده کسی که از هوای نفس تبعیت نکند هیچگاه دغدغه دنیوی نخواهد داشت و صاحب مناعت طبع می‌شود.

این کارشناس مذهبی افزود: طبق احادیث، حضور جوانان و نوجوانان در آیین‌های مذهبی و مداومت به قرائت سوره‌هایی که با "حم" شروع می‌شود در‌های جهنم را به روی آنان می‌بندد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد هیچ دولت و قدرتی ماندگار نیست پس دولتمردان باید تابع رهبری و قرآن باشند.

تاکید ائمه اطهار بر تبعیت نکردن از هوای نفس است

حجت الاسلام موحدزاده افزود: هر رئیس جمهور چهار سال در کشور امانتدار است و تا زمانی می‌تواند قدرت داشته باشد که مطابق قانون و قرآن قدم بردارد.

وی زندگی ساده مقام معظم رهبری را مثال زد و گفت: مهمترین دغدغه ایشان امور کشور است نه مسائل شخصی و روزمره، چون اعتقاد دارند مال دنیا از آن خداست.

در پایان این مراسم، عزاداران با غلور متبرک از محل موقوفه حاج محمدجعفر سربیشه‌ای پذیرایی و اطعام شدند.

آیین‌های عزاداری شهادت امام رضا (ع) در سراسر استان خراسان جنوبی از جمله ۳۸ بقعه متبرکه برگزار شد و قشر‌های مختلف مردم در رثای امام رئوف به سوگواری پرداختند.

برچسب ها: شهادت ، امام رضا ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.