سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت تلویحی پنتاگون از ترور سران حماس

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد با رویکرد تل‌آویو مبنی بر هدف قرار دادن سران حماس به‌دلیل عملیات طوفان‌الاقصی موافق است.

وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه اتهامات جنایی علیه رهبران ارشد حماس، از جمله یحیی السنوار، رهبر این گروه، اعلام کرد و مدعی رهبری آنها در تلاش برای کشتن غیرنظامیان و نابودی اسرائیل شد.

به گزارش بامداد چهارشنبه الجزیره, مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که در دادخواست ما اعلام شده، متهمان که مسلح به سلاح، حمایت سیاسی و بودجه دولت ایران و حمایت حزب‌الله هستند، تلاش‌های حماس را برای نابودی اسرائیل و کشتار غیرنظامیان در حمایت از این هدف رهبری کرده‌اند.

مروان عیسی، معاون شاخه نظامی حماس در غزه، خالد مشعل، معاون اسماعیل هنیه رهبر سابق حماس و محمد المصری و علی برکه از رهبران سابق حماس، دیگر افراد متهم در این دادخواست هستند.

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی پنتاگون طی نشست خبری روزانه گفت: «سیاست ما در مخالفت با خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی و گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری روشن است».

شبکه «الجزیره» به نقل از سینگ گزارش داد: «ما به دستیابی سریع به یک توافق آتش‌بس در غزه برای آزادی همه گروگان‌های باقیمانده متعهد هستیم».

وی درباره تماس تلفنی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «آستین تاکید کرد که رهبران حماس باید در قبال مسئولیت قتل گروگان‌های غیرنظامی پاسخگو باشند».

طبق این گزارش، معاون سخنگوی پنتاگون همچنین افزود: «ما در مورد اینکه آیا ایران تهدید خود مبنی بر حمله به اسرائیل را عملی خواهد کرد یا خیر، حدس و گمان نمی‌زنیم و این تهدید را جدی می‌گیریم».

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.