سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از ۶۶ طرح تعاونی در سیستان و بلوچستان

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۶ طرح تعاونی در بخش‌های مختلف گرامیداشت هفته تعاون در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مسعود میری  ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تعاون و گرامیداشت ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: گرامیداشت هفته تعاون ۳۸ طرح مختلف در بخش‌های گوناگون شامل طرح‌های بخش کشاورزی و شیلاتی و دامی، ۱۱ طرح در حوزه بهداشت و درمان، یک طرح در حوزه صنایع دستی و سوزن دوزی و تولید لباس، ۱۰ طرح خدماتی و ۶ طرح در بخش مسکن با سرمایه‌گذاری بیش از ۹۱۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه اشتغال یک هزار و ۶۴۶ نفر را به دنبال دارند.

وی بیان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، در این هفته شاهد افتتاح و بهره‌برداری ۸۰۳ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار و ۴۳۹ تعاونی در سطح استان و در حوزه‌های مختلف با ۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر عضو درحال فعالیت هستند.

وی افزود: برگزاری نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر سیستان و بلوچستان و تجلیل از برترین‌های این بخش در استان، استقرار میز خدمت و رسیدگی به شکایات و دریافت پیشنهادات و پاسخ به درخواست‌ها در روز جمعه هفته‌جاری در مصلی‌های نماز جمعه سراسر استان، دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار، ائمه جمعه و فرمانداران، برگزاری نشست تخصصی با تعاونی‌ها و شرکت‌های تعاونی دانش بنیان، افتتاحیه طرح‌های تعاونی‌ها، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور مدیر کل و معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در مرکز سامد، برگزاری دیدار‌های مردمی و چهره به چهره مدیر کل و معاونان، برگزاری رژه تاکسی‌ها، برگزاری شورای تعاون استان و برگزاری تور‌های ترویجی از جمله برنامه‌های مهم قابل اجرا در هفته تعاون در سطح این استان پهناور است.

میری هفته تعاون را فرصتی بسیار خوب برای تبیین نقش و جایگاه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ تعاون برشمرد و تاکید کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به عنوان متولی بخش تعاون، در کنار مطالبه‌گری تحقق انتظارات قانونی تعاونی‌ها، به امر تسهیلگری در روند فعالیت‌های این نهاد‌های مردمی اهتمام و تلاش دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش بی‌بدیل تشکل‌های تعاونی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی جوامع، سازمان ملل متحد، سال ۲۰۲۵میلادی را به عنوان سال «تعاون» تعیین کرده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توجه به مسوولیت اجتماعی و کمک به افزایش سرمایه اجتماعی که از ویژگی‌های منحصر به فرد تعاونی‌ها است، باید با تلاش بیشتری در عرصه عمومی نمود داشته تا به تحقق توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی که از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اولویت‌های رییس جمهور دولت چهاردهم بوده و مناسب‌ترین مسیر عدالت محور مشارکت هدفمند آحاد مردم مستعد در فعالیت‌های اقتصادی و جهش در تولید ملی است، عینیت بخشید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.