سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه رسمی فلسطین حمله به خبرنگاران در کرانه باختری را محکوم کرد

خبرگزاری وفا که با نام آژانس خبری فلسطین نیز شناخته می‌شود، می‌گوید خبرنگاران آن هدف حملات وحشیانه اشغالگران قرار گرفته‌اند.

در ششمین روز از حمله تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به کرانه باختری، رسانه رسمی فلسطین حمله ارتش صهیونیست به رسانه‌ها و خبرنگاران در جریان این حملات را محکوم کرد. 

خبرگزاری وفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هدف قرار دادن مستقیم خبرنگاران با تیراندازی، بازداشت و آزار و اذیت، پرسنل رسانه‌های رسمی را از انجام وظیفه در قبال مردم فلسطین و آرمان به حق آنان و افشای این اقدامات و جنایات باز نخواهد داشت».

در این بیانیه تاکید شده است که هدف قرار دادن فیلمبرداران و خبرنگارانی که برای خبرگزاری وفا کار می‌کنند، از جمله «ایمن النبانی» «محمد منصور» و «محمد ابوزید» و ادامه بازداشت خبرنگاران زن از جمله «راشا هیرزالله» بخشی از پروژه هدف قرار دادن فلسطینیان توسط اشغالگران است. این رسانه رسمی از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواست تا از خبرنگاران به‌ویژه با توجه به شرایط سختی که مردم فلسطین به دلیل تجاوزات مداوم اشغالگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، حمایت کند تا بتوانند به وظیفه خود در گزارش حقیقت و افشای حقایق عمل کنند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیرو‌های اشغالگر مستقیماً به سمت خودروی خبرنگاران «ایمن النبانی» و «محمد منصور» که در حال پوشش خبری حمله به روستای «کفر دان» در غرب جنین بودند، تیراندازی کرده و سبب جراحت آنان شدند. روز گذشته نیز «محمد ابوزید» عکاس رسانه‌ای هدف حمله نیرو‌های اشغالگر قرار گرفته و ضرب و شتم شد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.