سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت پارلمان رومانی با ارسال سیستم پاتریوت به اوکراین

قانون‌گذاران رومانی به طرح دولت برای ارسال سیستم پاتریوت به اوکراین موافقت کردند.

جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد و به دلیل ناتوانی کی یف در تامین تسلیحات مورد نیاز خود، اکنون روسیه آشکار دست برتر را در جبهه‌های نبرد در شرق این کشور دارد. با این حال، مقامات اوکراین چشم به کمک‌های آمریکا و متحدانش برای تقویت نظامی خود دوخته اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانون‌گذاران رومانی با ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین موافقت کردند. 

بر این اساس، پارلمان رومانی امروز (سه شنبه) به پیش نویس طرحی برای چراغ سبز به وزارت دفاع این کشور به منظور ارسال سامانه دفاع موشکی پیشرفته پاتریوت به اوکراین موافقت کردند. 

رومانی که از سال ۲۰۰۴ عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شمار می‌رود ۶۵۰ کیلومتر مرز مشترک با اوکراین دارد و پیش از این شاهد سقوط باقی مانده پهپاد‌های ساقط شده روسیه در خاک خود بوده است. 

دولت رومانی این طرح را روز دوشنبه به منظور بررسی به پارلمان ارسال کرده و اکنون قانونگذاران با تقویت سیستم دفاع هوایی اوکراین موافقت کردند. 

رومانی اکنون تصمیم دارد یکی از دو سامانه دفاع موشکی پاتریوت خود را در اختیار اوکراین قرار دهد. سازمان ناتو به کی یف وعده ارسال ۵ سامانه پاتریوت را داده است. با این حال، مقامات بخارست می‌گویند ناتو وعده داده است این کمبود را در آینده برای این کشور جبران کند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.