سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد ۲۹ قرارداد در شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از راه‌اندازی نخستین و تنها شهرک فناوری صنایع شیمیایی کشور در شیراز خبر داد.

جلسه شورای راهبری شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز در خصوص طرح‌های جدید متقاضی سرمایه‌گذاری در شهرک فناوری شیراز برگزار شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه با بیان اینکه شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز، نخستین و تنها شهرک فناوری صنایع شیمیایی درکشور است، گفت: مأموریت مهم این شهرک، ارائه خدمات فناوری به همه صنایع شیمیایی در سطح کشور است.

سید مسعود عظیمی، مزیت مهم استان فارس در صنایع شیمیایی، همجواری فارس با پارس جنوبی و مطرح بودن استان به‌عنوان استان پشتیبانی‌کننده صنایع نفت و گاز مستقر در عسلویه و استان‌های نفت و گازخیز و استقرار واحد‌های برجسته تحقیق و توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و شیمیایی در شیراز را از عوامل مهم ایجاد و راه‌اندازی شهرک فناوری صنایع شیمیایی در شیراز است.

او افزود: شهرک فناوری صنایع شیمیایی با حدود ۱۰هکتار مساحت ظرفیت استقرار واحد‌های فناور در بخش‌های آزمایشگاهی، فناور تولیدی، شرکت‌های مدیریت صادرات، خدماتی، تحقیق توسعه و ساختمان‌های چند مستاجره، فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۹ متقاضی جهت راه‌اندازی واحد‌های فناور و آزمایشگاه نسبت به انعقاد قرارداد دریافت زمین اقدام کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه بیشترین تعداد متقاضیان در زون فناور تولیدی است، گفت: در برخی زون‌ها نظیر احداث ساختمان‌های چند مستاجره، خدماتی، آزمایشگاهی و مدیریت صادرات از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

عظیمی با اشاره به فعالیت مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در این شهرک با زیربنای ۵۵۰۰ متر تصریح کرد: در این مرکز نیز ۳۳ شرکت مشاور مستقر و به واحد‌های تولیدی و صنعتی خدمات مشاوره فناوری، توسعه بازار، سیستم‌های مدیریتی، آموزش و ... ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه شهرک فناوری صنایع شیمیایی به عنوان یکی از مراکز موثر در امر تجاری‌سازی و توسعه فنّاوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شود، گفت: استقرار شرکت‌های فناور تولیدی، واحد‌های تحقیق و توسعه صنایع، مشاورین خبره و مؤسسات پژوهشی و آموزشی در شهرک فناوری بستر مناسبی برای تعامل سازنده و ایجاد هم‌افزایی به منظور رشد و توسعه بیش از پیش بخش صنعت فراهم می‌کند.

عظیمی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرک فناوری صنایع شیمیایی می‌تواند به عنوان موتور محرکه توسعه و ترویج فناوری در صنایع شیمیایی و نفت و گاز و پتروشیمی عمل کند، خواستار گزینش بهترین و موثرترین طرح‌های سرمایه‌گذاری برای حضور در این شهرک شد و گفت: قرارداد‌های موجود نیز باید مورد پایش و نظارت قرارگیرد تا طرح‌ها در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.