سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی سفارت سوئیس در عراق پس از سه دهه

وزارت خارجه سوئیس از بازگشایی سفارت این کشور در بغداد پس از ۳۳ سال خبر داد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که سوئیس در چارچوب راهبرد شورای فدرال این کشور برای منطقه خاور میانه و شمال آفریقا طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ میلادی، سفارت خود در بغداد را پس از ۳۳ سال بازگشایی کرد.

سی و سه سال پیش در جریان جنگ دوم خلیج فارس، سوئیس سفارت خود را در بغداد تعطیل کرده بود.

بنا بر گزارش واع، شورای فدرال سوئیس در این باره تاکید کرد که بازگشایی سفارت این کشور در بغداد، با هدف تقویت روابط دو جانبه با عراق و تعمیق همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصاد، امنیت و مهاجرت انجام می‌شود.

این شورا همچنین خاطر نشان ساخت که وضعیت امنیتی عراق در سال‌های اخیر شاهد بهبود محسوسی بوده و این کشور وارد مرحله جدیدی از توسعه اقتصادی شده و نقش خود به عنوان یک میانجی منطقه‌ای را تقویت می‌کند.

بنا بر اعلام شورای فدرال سوئیس، عراق تلاش‌های مداومی برای تقویت صلح و امنیت در منطقه انجام می‌دهد و امروزه بغداد سفارتخانه‌های بیش از ۵۰ کشور از جمله اتریش، فرانسه، ایتالیا و آلمان را در خود جای داده است.

این شورا در ادامه نیز تاکید کرد که سفارت سوئیس در عراق روی تقویت روابط میان دو کشور، گسترش همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های اقتصاد، امنیت و صلح و همچنین ارتقای منافع سوئیس تمرکز خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.