سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه تصرف شده الیمالات نور پلمب شد/ تشکیل پرونده برای فرد متخلف + فیلم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از پلمب منطقه تصرف شده با صدور دستور قضایی خبر داد و گفت: برای فرد متخلف مجددا پرونده تشکیل شده است.

علی اکبر عالیشاه با بیان اینکه پرونده معروف به جنگل الیمالات در یکی از شعب بازپرسی دادسرای ساری در حال رسیدگی است، گفت: پرونده مذکور در اسرع وقت با قدرت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار گرفته و نتیجه به سمع مردم استان مازندران خواهد رسید.

دادستان مرکز مازندران همچنین بر لزوم برخورد قاطع با هرگونه تعرض به منابع ملی در استان تاکید و اظهار کرد: طی روز‌های گذشته تخلفاتی در جنگل الیمالات رخ داده؛ البته این تخلفات به کیفیتی که در فضای مجازی آمده نبوده و مواردی مانند ریشه کنی درخت در منطقه مذکور، حقیقت نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران همچنین با اشاره به تخلفات جزیی صورت گرفته در منطقه الیمالات تصریح کرد: مشارالیه قصد استقرار کانکس در منطقه مذکور را داشته که در این رابطه ضمن تشکیل پرونده مجدد برای فرد متخلف، به یکی از شعب دادسرا ارجاع و با دقت و سرعت رسیدگی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت تا دغدغه مردم برطرف شود.

عالیشاه خاطرنشان کرد: هیچ اقدام عمرانی در مکان مذکور صورت نگرفته و طبق قانون، دستور توقف عملیات از سوی بازپرس شهرستان صادر شده است.

دادستان مرکز مازندران تصریح کرد: هرگونه عملیات اجرایی در منطقه جنگلی الیمالات ممنوع و هر اقدامی در راستای تصرف اراضی ملی در منطقه مذکور قطعاً جرم مجدد بوده و با توجه به اینکه تخلف، تکرار و تعدد را شامل شده است، با شدت و قاطعیت بیشتر مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

عالیشاه افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته با دادستان نور نسبت به پلمب منطقه با همکاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقدام می‌شود و ان شاء الله شاهد تکرار جرم و تخلف از سوی هیچ فردی در منطقه نباشیم؛ البته توقع داریم ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نیز نظارت بیشتری بر مجموعه داشته باشند.

گفتنی است طی ماهه‌های اخیر، مدیریت مجموعه سد الیمالات در اقدامی مجرمانه مبادرت به تخریب بخشی از اراضی ملی کرده بود که بلافاصله با ورود دادستانی، در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت. همچنین از زمان تشکیل پرونده، ضمن صدور دستور قضایی مبنی بر توقف هرگونه عملیات در محدوده اراضی ملی و جنگلی، مقرر شد مدیر مجموعه سد آلیمالات حق تصرف شخصی و یا احداث سازه در آن مکان را نداشته و با توجه به عمومی بودن فضای مذکور، درصورت ضرورت، مسافران نیز می‌توانند بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای، برای پارک خودروی خود از آن محل استفاده کنند. 

لازم به ذکر است طی روز‌های اخیر مدیر سد مذکور اقدام به تخریب و تصرف مجدد بخشی از آن محل کرده و قصد احداث سازه در محل مذکور را داشته، که بلافاصله با حضور دادستانی شهرستان در محل، دستور تشکیل پرونده قضایی و توقف عملیات و خارج کردن سازه‌ها صادر و اقدامات فوق الذکر صورت پذیرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.