سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژنرال سابق صهیونیست: 

نظامیان اسرائیلی در غزه هر روز ضعیف‌تر می‌شوند 

ژنرال سابق اسرائیلی می‌گوید اگر درگیری‌ها در غزه ادامه یابد، نیرو‌های اسرائیلی از هم می‌پاشند.

رسانه اسرائیلی هاآرتص مقاله‌ای از ژنرال بازنشسته اسرائیلی اسحاق بریک، بازرس سابق ارتش اسرائیل را با این عنوان که «این حماس نیست که در حال فروپاشی است، بلکه اسرائیل است» منتشر کرده است.

او در این نامه می‌گوید که اگر نیرو‌های اسرائیلی «با حمله مجدد به همان اهداف به جنگ در غزه ادامه دهند، نه تنها حماس را به فروپاشی نمی‌کشیم، بلکه خودمان از هم فرو می‌پاشیم».

او گفت که هر روز، نیرو‌های اسرائیلی در غزه ضعیف‌تر می‌شوند در حالی که حماس «در مقابل، در حال حاضر صفوف خود را با جوانان ۱۷ و ۱۸ ساله تکمیل کرده است».

بریک همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از نیرو‌های ذخیره اسرائیلی «دیگر رضایت نمی‌دهند» «بار‌ها و بار‌ها به خدمت سربازی بروند» و «سربازان وظیفه خسته شده‌اند و به دلیل فقدان آموزش مهارت‌های حرفه‌ای خود را از دست می‌دهند».

وی گفت: «اقتصاد، روابط بین‌الملل و انسجام اجتماعی اسرائیل از این جنگ فرسایشی علیه حماس و حزب‌الله به شدت آسیب دیده است» و افزود که ارتش اسرائیل «نیروی کافی برای جنگیدن در یک جنگ چند جبهه‌ای را ندارد».

رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که تعدادی از سربازان رژیم اشغالگر نافرمانی خود را اعلام و از بازگشت به جنگ در نوار غزه در این هفته خودداری کردند.

براساس گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، همزمان با این نافرمانی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فقط شماری از سربازان از فرماندهان نظامی راضی و نیمی از آنها خواستار استعفای فوری هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.