سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۸۷ درصدی هزینه‌های نظامی اسرائیل بعد از جنگ غزه

یک وب سایت آمریکایی گزارش داد که با ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه هزینه‌های نظامی این رژیم ۸۷ درصد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی حدود ۱۱ ماه است که به جنگ خود در نوار غزه ادامه می‌دهد، جنگی که بیش از ۴۰۰۰۰ فلسطینی را شهید و حدود ۹۴۰۰۰ نفر را مجروح کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، اگرچه این مدت طولانی از آغاز جنگ می‌گذرد، اما ارتش رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته است با وجود استفاده از نیروی نظامی، پیروزی بر گروه‌های فلسطینی را اعلام و حتی اسرای خود را آزاد کند.

اگرچه تارنمای آمریکایی Global Firepower ارتش رژیم صهیونیستی را در رده هفدهم در جهان و چهارمین در خاورمیانه قرار داده است، اما تل آویو از حمایت نظامی عظیمی از چندین کشور در سراسر جهان به ویژه آمریکا برخوردار بوده است، با این وجود هنوز نتوانسته است از پس گروه کوچکی در غزه بربیاید.

بر اساس گزارش وب سایت آمریکایی «استاتیستا»، زمانی که جنگ غزه آغاز شد، آمار هزینه‌های نظامی رژیم صهیونیستی ۶۳ میلیارد شیکل (۱۷.۲ میلیارد دلار آمریکا) تخمین زده شد. اما با شروع جنگ در ۷ اکتبر، هزینه‌های واقعی نظامی به ۸۳ میلیارد شیکل (حدود ۲۲.۷ میلیارد دلار) افزایش یافت.

با ادامه جنگ در سال ۲۰۲۴، حجم هزینه‌های نظامی رژیم صهیونیستی به ۱۱۸ میلیارد شیکل (حدود ۳۰.۵ میلیارد دلار) رسید، رقمی که نشان‌دهنده بودجه مصوب است و نه هزینه‌های واقعی، که در صورت ادامه جنگ تا پایان سال می‌تواند اعداد بالاتری را ثبت کند.

 این وب سایت خاطرنشان می‌کند که تفاوت بین هزینه‌های نظامی ثبت شده نشان می‌دهد که افزایش هزینه‌ها در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ از ۸۷ درصد فراتر رفته است.

 این وب سایت آمریکایی همچنین توضیح داد که هزینه‌های نظامی واقعی ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ نسبت به بودجه برنامه ریزی شده از ابتدای سال ۳۲ درصد افزایش داشته و به دلیل جنگ غزه به ۵.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی رسیده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.