سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج میزبان دهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی

دهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ مهرماه امسال، به میزبانی کردستان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی سنندج برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه محصولات کشاورزی در زمینه صنایع و ماشین آلات، نهاده‌ها، آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی، دام و طیور، شیلات، زنبورداری و دامپزشکی به نمایش گذاشته می شود.

زنبورداران استان در غرفه ۱۲ متری در این نمایشگاه، پذیرا و ارائه دهنده خدمات برخی محصولات و نهاده‌های مورد نیاز زنبورداران این استان و سایر استان‌های همجوار خواهند بود.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کردستان گفت: براساس نتایج سرشماری و مدیریت داده‌های کشاورزی در سال گذشته ۹۳۳ هزار و ۹۴ زنبورستان در کشور وجود دارد که از این آمار استان آذربایجان شرقی ۱۲.۱۸ درصد در رتبه نخست، استان کردستان ۷.۸۳ درصد در رتبه دوم و به ترتیب استان‌های فارس، مازندران و آذربایجان غربی در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

مهران محمدی خواه بابیان اینکه هفت هزار و ۴۳۱ زنبورستان در استان مستقر است، گفت: ۲ هزار و ۵۳۴ زنبوردار تحت پوشش بیمه هستند که یک هزار ۷۸۱ فرد شاغل به امر تولید عسل و سایر فراورده‌های جانبی زنبورعسل اهتمام دارند.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کردستان یادآور شد:سرانه کلنی زنبور عسل در سرشماری سال گذشته برای هر زنبوردار در سطح استان ۴۱ کلنی بوده است که شهرستان کامیاران با میانگین بیش از ۵۶ کلنی و سروآباد با بیش از ۲۱ کلنی نسبت به سایر شهرستان‌ها به ترتیب بیشترین و کمترین سرانه کلنی را دارا هستند.

شرکت‌های خدماتی بخش زنبورداری که علاقه‌مند به حضور در این نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی و نمایش خدمات و توانمندی‌های خود به زنبورداران بازدید کننده از این رویداد تجاری و ترویجی هستند، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۹۱۹۳۷۰۶۱۴۱ تماس حاصل کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.