سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازیابی نیروی حماس در مقابل فروپاشی ارتش رژیم صهیونیستی

منابع صهیونیستی اعلام کردند درحالیکه حماس توانسته است خود را در شمال بازسازی کند، رژیم صهیونیستی هر روز با تلفات بیشتری روبرو می‌شود.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی در این رژیم تأیید کردند که حماس موفق شده است توانایی‌های خود را در شمال نوار غزه بازیابی کند.  

براساس گزارش المیادین، بنا به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، تخمین‌ها حاکی از آن است که حدود ۳۰۰۰ نیروی حماس به کار خود در شمال نوار غزه بازگشته اند و برای بهبود قابلیت‌های عملیاتی این سازمان تلاش می‌کنند. 

بر اساس این برآوردها، موضوع به عضوگیری اخیر اعضای جدید توسط حماس مرتبط است و نه انتقال جنگجویان از جنوب نوار غزه به شمال آن. به گفته مقامات ارشد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، هیچ گریزی از ورود مجدد گسترده نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه وجود نخواهد داشت. 

در همین راستا، سرلشکر اسحاق بریک در روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای با عنوان این حماس نیست که در حال فروپاشی است، بلکه اسرائیل است، درباره تلفات ادامه نبرد در نوار غزه شکست ارتش در آن صحبت کرد. 

بریک گفت: ادامه نبرد در غزه از طریق تهاجمات مکرر به همان اهداف، اسرائیل را تضعیف می‌کند نه حماس را. ارتش نمی‌تواند در مدت زمان کوتاهی حملات مکرر انجام دهد، زیرا بدین صورت تضعیف می‌شود و بر تعداد کشته‌ها و مجروحان آن افزوده می‌شود.

این سرلشکر صهیونیستی افزود که درحالیکه نافرمانی سربازان ذخیره از اعزام مجدد به غزه و فرسودگی سربازان اجباری و از دست دادن توانایی‌های حرفه‌ای آنها به دلیل عدم آموزش و صلاحیت رخ می‌دهد،حماس در حال پر کردن مجدد صفوف خود است. 

بریک ادامه داد: کسانی که می‌گویند توقف جنگ در غزه به معنای شکست و تسلیم است، به عنوان بخشی از ادعا‌های مبتنی بر کلیشه‌های منتشر شده از سوی رده‌های سیاسی و نظامی برای جلب حمایت عمومی برای ادامه کشتار است، درحالیکه فروپاشی اسرائیل و ارتش نزدیک‌تر است.

او خاطرنشان کرد: نیاز به تمرکز نیرو‌ها در بخش‌های دیگر، یعنی در شمال و کرانه باختری، با توجه به ادامه تنش‌ها، ارتش اسرائیل را نیز مجبور می‌کند تا نیرو‌های خود را از غزه خارج کرده و به مناطق در حال آتش بفرستد. زیرا نیروی کافی برای مبارزه همزمان در چند جبهه را ندارد. 

او اینگونه سخنان خود را توضیح داد: به عبارت دیگر، روزی فرا خواهد رسید که ارتش اسرائیل دیگر قادر به ماندن در غزه نخواهد بود، زیرا حماس اکنون کنترل کاملی بر آن دارد  چه در شهر تونل‌هایی که صد‌ها کیلومتر امتداد دارند چه روی زمین. درصد تونل‌های تخریب شده توسط ارتش کم است و در این شرایط، ارتش توانایی حذف و تضعیف حماس را ندارد.

این سرلشکر صهیونیست افزود: اگر به دلیل ضعف و عدم انتخاب ارتش، تهاجمات را متوقف کنیم یا نیرو‌ها را به مناطق دیگر منتقل کنیم، دشمنان ما با صدای بلند اعلام می‌کنند که ارتش اسرائیل پرچم سفید را برافراشته، غزه را ترک کرده و تسلیم شده است. بنابراین، اکنون بهتر است جلوی هر اتفاقی بگیریم و با توافقی برای بازگرداندن اسرا موافقت کنیم، زیرا این تنها راه بازگرداندن آنهاست.

او تاکید کرد که جنگ در غزه باید متوقف شود، که به احتمال زیاد منجر به توقف درگیری از سوی حزب‌الله و همچنین کاهش احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه یا چندجانبه، جنگی که اسرائیل اصلاً برای آن آمادگی ندارد، خواهد شد.

بریک در پایان گفت که اقتصاد، روابط بین‌الملل و امنیت اجتماعی اسرائیل به دلیل جنگ فرسایشی با حماس و حزب‌الله آسیب جدی دیده است، جنگی که تا زمانی که ارتش اسرائیل در غزه باقی بماند و درگیری در شمال و جنوب ادامه داشته باشد، به اسرائیل آسیب خواهد رساند. 

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.