سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه کیلومتر از طرح تعریض جاده بلبان‌آباد تا پایان فصل کاری بهره‌برداری می‌شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: سه کیلومتر از فاز اول طرح تعریض جاده بلبان‌آباد تا پایان فصل کاری بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده کردستان در باره اجرای طرح تعریض جاده بلبان آباد در شهرستان دهگلان اظهار کرد: سال گذشته برای رفع مشکل جاده ارتباطی موچش به بلبان آباد که راه فرعی به شمار می‌رود (و در تعهدات اداره کل راه و شهرسازی استان است) راهداری وارد عمل شد و تفاهمنامه سه جانبه‌ای بین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت منعقد شد.

فرزاد حسنی افزود: پس از انعقاد تفاهمنامه، اسفند ماه پارسال پیمانکار تعیین تکلیف شد ولی به دلیل بارش‌ها عملیات اجرایی از اواخر اردیبهشت آغاز شد.

وی گفت: در طول اجرای طرح نیز با معارضان آب و تامین مصالح از معادن مواجه شدیم که هنوز هم یکی از موارد معارض همچنان وجود دارد و همین باعث طولانی شدن روند اجرای طرح شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در فاز اول این طرح ۵.۶ کیلومتر از مسیر تعریض می‌شود، تاکید کرد: با توجه به وضعیت پروژه به پیمانکار فشار وارد شده تا سه کیلومتر از ۵.۶ کیلومتر فاز اول را تا پایان فصل کاری به اتمام برساند.

حسنی ادامه داد: قول‌هایی هم از نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبنی بر تامین سریع اعتبار این طرح گرفته شده است.

در اعتراض به حادثه‌خیز بودن این محور ارتباطی، مردم روستا‌های حاشیه جاده تاکنون چندین بار اقدام به انسداد آن کرده‌اند.

گفته می شود برخی از اهالی روستاهای حاشیه محور بلبان‌آباد به دهگلان، نسبت به عملکرد پیمانکار مربوط به اجرای طرح تعریض و ایمن‌‌سازی ناراضی بوده و دست به اعتراض زدند.

فاز اول این طرح، در قرارداد پیمانکار باید ظرف مدت ۲۴ ماه به پایان برسد اما با توجه به کندی کار تاکنون پیشرفت چندانی نداشته و همین نارصایتی اهالی را در بر داشته است.

 این جاده جزو جاده های حادثه‌خیز و پرتردد به‌شمار می‌رود که تصادفات منجربه مرگ در آن زیاد است.

در استان کردستان ۱۶ نقطه حادثه خیز وجود داشت که پارسال چهار و امسال تاکنون پنج نقطه از این نقاط حادثه خیز ساماندهی شده و به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهار نقطه دیگر نیز تا پایان فصل کاری به اتمام می‌رسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.