سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط اسفناک کنگو در مقابله با آبله میمون

گسترش بیماری آبله میمون در کنگو و فقر بالای این کشور کار را برای کنترل این بیماری دشوار ساخته است.

در حالی که جمهوری دموکراتیک کنگو اکنون در کانون همه‌گیری آبله میمون در قاره آفریقا قرار دارد، به دلیل فقر بالا و دولت مرکزی ضعیف، شرایط در این کشور در حال تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی است. موضوعی که نهاد‌های بین المللی خواستار مداخله کشور‌های ثروتمند در آن شده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع محلی می‌گویند: اکنون ده‌ها بیمار تب‌دار مبتلا به آبله میمون در مراکز درمانی در شرایط بسیار بد به دلیل نبود دارو و فضای کافی بیمارستانی نگهداری می‌شوند. 

براساس وعده‌های داده شده قرار است طی روز‌های آتی واکسن‌های اهدایی به کنگو رسیده و فرآیند واکسیناسیون در برابر آبله میمون در این کشور آغاز شود. رئیس‌جمهور کنگو نیز از اختصاص ۱۰ میلیون دلار بودجه به منظور مبارزه با این بیماری خبر داده است که آشکارا بسیار کمتر از آن چیزی است که نیاز است. 

از ۳۱ اوت سال جاری میلادی که نخستین مبتلایان به آبله میمون در کنگو مشاهده شدند تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار مبتلا به این بیماری شناسایی شده‌اند. با این حال، مقامات بهداشتی می‌گویند که به دلیل کمبود تست‌های آزمایشگاهی، شمار مبتلایان به مراتب بیشتر از آمار‌های رسمی منتشر شده است. تاکنون ۶۵۵ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: آبله میمون ، آفریقا ، کنگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.