سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷ کشته در پی وزش طوفان سهمگین در فیلیپین

در پی وزش طوفان سهمگین یاگی در فیلیپین دستکم ۷ نفر جان خود را از دست دادند.

ماه سپتامبر زمان وزش طوفان‌های شدید گرمسیری در شرق آسیا به شمار می‌رود. برخورد هوای گرم اقیانوس با مناطق خنک‌تر قاره‌ای باعث ایجاد طوفان‌هایی می‌شود که تلفات و خسارات سنگینی را به کشور‌های شرق آسیا تحمیل می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی فیلیپین اعلام کردند: درپی وزش طوفان گرمسیری سهمگین یاگی در فیلیپین که همراه با بارش‌های شدید بود، مانیل، پایتخت این کشور و مناطق مجاور آسیب‌های جدی دیده و سیل در این مناطق جاری شده است. 

منابع بیمارستان جان باختن دستکم ۷ نفر درپی این طوفان در روز دوشنبه را تایید کردند. با این حال، مقامات مانیل می‌گویند به دلیل شدت خسارات احتمال افزایش شمار تلفات انسانی وجود دارد.

اکنون بسیاری از خیابان‌ها و خانه‌ها در بخش‌هایی از مانیل زیر آب رفته و کسب و کار‌ها و مشاغل دولتی را به حالت تعطیلی درآورده است. 

گفتنی است؛ فیلیپین یکی از کشور‌های شرق آسیا است که به طور دائمی در معرض طوفان‌های گرمسیری قرار داد. به طور میانگین سالانه ۲۰ طوفان گرمسیری این کشور را در هم کوبیده و خسارات و تلفات سنگینی را به مانیل تحمیل می‌کند. رانش زمین از جمله مواردی است که در پی این طوفان‌ها در فیلیپین رخ می‌دهد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.