سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تل‌آویو: اقدام انگلیس دلسرد کننده بود

وزیر خارجه و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اقدام جدید انگلیس علیه این رژیم واکنش نشان دادند.

در حالی که کشور‌های غربی رژیم صهیونیستی را تا بن دندان با تسلیحات پیشرفته به منظور نسل‌کشی فلسطینیان مسلح کرده‌اند؛ دولت انگلیس طی اقدامی نمادین برخی مجوز‌ها به منظور ارسال تسلیحات به تل‌آویو را به حالت تعلیق در آورد. همین مسئله کافی بود تا مقامات صهیونیست از این مسئله برآشفته شوند. 

به گزارش الجزیره، یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اقدام جدید انگلیس علیه این رژیم را ناامید کننده خواند. 

کاتز در بیانیه‌ای اعلام کرد: (رژیم) اسرائیل از مجموعه‌ای از اقدامات اخیر دولت انگلیس از جمله تعلیق برخی مجوز‌ها برای فروش تسلیحات به تل‌آویو، ناامید و دلسرد شده است. این مسئله پیامی بسیار اشتباه به جنبش حماس و حامیان آن در ایران می‌فرستد. 

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: ما عمیقا از این موضوع که انگلیس اقدام به اعمال تحریم‌هایی به منظور تعلیق اعطای مجوز برای صادرات تسلیحات به (رژیم) اسرائیل کرده است ناراحت شدیم. 

گفتنی است؛ آمریکا بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. در میان کشور‌های اروپایی، آلمان با تامین ۳۰ درصد از تسلیحات مورد استفاده رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی فلسطینیان پیشتاز است. این در حالی است که انگلیس کمتر از یک درصد از تسلیحات تل‌آویو را تامین می‌کند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.