سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان جهانی بهداشت:

طرف‌های منازعه به تعهدات خود برای آتش بس موقت در غزه پایبند باشند

سازمان جهانی بهداشت بار دیگر بر ضرورت حفظ امنیت به منظور اجرایی شدن کارزار واکسیناسیون عمومی در غزه تاکید کرد.

گسترش ویروس فلج اطفال در غزه اکنون به یکی از کابوس‌های بهداشتی برای منطقه تبدیل شده است. از آنجا که این ویروس به سهولت قابلیت انتقال دارد، حتی می‌تواند کودکان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی را نیز آلوده کند. از این رو، مقامات صهیونیست با وقفه‌های کوتاه در جنگ به منظور اجرایی شدن کارزار واکسیناسیون عمومی در غزه موافقت کرده اند؛ موضوعی که صهیونیست‌ها نشان داده اند می‌توانند وعده‌های خود را زیر پا بگذارند. 

به گزارش الجزیره، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار پایبندی طرفین منازعه به آتش بس‌های موقت در غزه به منظور اجرایی شدن واکسیناسیون عمومی علیه فلج اطفال شد. 

ادهانوم در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من شجاعت خانواده‌های فلسطینی برای آوردن کودکان خود به مراکز واکسیناسیون و کادر درمانی درگیر در روند واکسیناسیون را مورد تقدیر قرار می‌دهم. 

در ادامه این پیام با اشاره به ضرورت آرامش و امنیت به منظور واکسیناسیون عمومی، آمده است: ما از تمامی طرف‌های منازعه به ویژه اسراییل می‌خواهیم به تعهدات خود برای توقف بشردوستانه جنگ به منظور واکسیناسیون تمامی کودکان فلسطینی در غزه پایبند باشند. 

مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند فلج اطفال بار دیگر پس از ۲۵ سال در غزه شیوع پیدا کرده است. هدف از این کارزار جدید این سازمان واکسیناسیون ۶۴۰ هزار کودک فلسطینی زیر ۱۰ سال تا هفته آینده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.