سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: بایدن و هریس در جریان مذاکرات صلح غزه قرار گرفتند

رئیس جمهور آمریکا و معاون وی با تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات صلح غزه دیدار کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی طرح صلح مد نظر خود را در ماه مِی میلادی ارائه کرد که در نهایت رژیم صهیونیستی با مفاد آن مخالفت کرده و با زیاده خواهی‌های خود از جمله ادامه حضور نظامی در غزه و جلوگیری از بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال این باریکه، مذاکرات صلح را به بن بست کشاند. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون وی در جریان آخرین جزئیات مذاکرات صلح غزه قرار گرفتند. 

این بیانیه می‌افزاید: بایدن و هریس امروز با هیات آمریکایی که به عنوان میانجیگر در مذاکرات صلح غزه حضور داشت جلسه‌ای برگزار کرده و در جریان گفتگو‌ها قرار گرفتند. در این جلسه درباره گام‌های بعدی به منظور رسیدن به توافقی که طی آن اسرای صهیونیست از بند حماس آزاد شوند رایزنی صورت گرفت. 

این جلسه پس از آن انجام می‌شود که شش تن از اسرای صهیونیست از جمله هِرش گولدبرگ پولین، شهروند صهیونیست – آمریکایی در غزه جان خود را از دست دادند. 

بایدن پیش از این ابراز امیدواری کرده بود طرفین به یک توافق نزدیک شده اند. این در حالی است که مقامات صهیونیست بر ادامه نبرد در غزه و ویرانی این باریکه تاکید دارند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.