سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مورخ اسرائیلی:

استراتژی اصلی نتانیاهو ادامه وضعیت جنگ است

به گفته یک مورخ اسرائیلی، نتانیاهو و متحدان ائتلاف او سیاست‌های اسرائیل را در داخل و در غزه تعیین می‌کنند و استراتژی اصلی او ادامه وضعیت جنگ است.

در حالی که دادگاه اسرائیل به معترضان دستور داد تا به اعتصاب خود پایان دهند و اقدام آنها را "با انگیزه سیاسی" خواند، ایلان پاپه، تاریخدان اسرائیلی می‌گوید که این برچسب فقط یک بازی است و هیچ ربطی به قانونی بودن یا غیرقانونی بودن" ندارد.

پاپه به الجزیره گفت: «این توازن قدرتی است که حداقل تا کنون پایگاه نتانیاهو و متحدان ائتلاف او سیاست‌های اسرائیل را در داخل اسرائیل و در قبال فلسطینی‌های غزه تعیین می‌کنند و او به راحتی از آن کنار نمی‌کشد».

پاپه گفت: در میان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه انتظار می‌رود ایالات متحده به نتانیاهو یک توافق آتش‌بس «بگیر یا رها کن» بدهد، این اظهارات بار‌ها مطرح شده است و ایالات متحده همچنان یک میانجی کلیدی است.

پاپه گفت: «نتانیاهو پیشنهاد آمریکا را رد خواهد کرد، هر چه که باشد. استراتژی اصلی او ادامه وضعیت جنگ است، زیرا معتقد است این تنها راهی است که می‌تواند بقای سیاسی او را تضمین کند.»

جو بایدن، رئیس‌‌جمهور آمریکا می‌گوید که معتقد است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به اندازه کافی برای دستیابی به توافق تبادل اسرا با حماس تلاش نمی‌کند.

بایدن در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت که به ارائه پیشنهاد نهایی جهت توافق برای آزادی اسرا در غزه نزدیک است.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند نتانیاهو به اندازه کافی برای تضمین معامله اسرا تلاش می‌کند، گفت: «نه».

او توضیح بیشتری نداد. بایدن در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد یک توافق نهایی را در این هفته به هر دو طرف ارائه دهد، گفت: ما به آن بسیار نزدیک هستیم.

گفتنی است؛ نتانیاهو بر ماندن در محور‌های نتزاری و فیلادفیا که به بن‌بست مذاکرات تبدیل شده‌اند، تاکید کرده است.

نیرو‌های اسرائیلی در آخر هفته اجساد شش اسیر از جمله هرش گلدبرگ پولین، یک آمریکایی ۲۳ ساله را از غزه کشف کردند. این باعث انتقاد از استراتژی آتش‌بس دولت بایدن در غزه شد و فشار اسرائیلی‌ها بر نتانیاهو را برای بازگرداندن اسرای باقی مانده افزایش داد.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.