سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر کریمه اهل بیت (س) سوگوار رسول الله و امام حسن (ع)

شهر مقدس قم در سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) یکپارچه عزادار و سیاهپوش است.

 از ساعات ابتدایی روز دوشنبه دسته‌های عزاداری از اقصا نقاط سطح شهر مقدس قم به سمت میدان آستانه حرکت کردند و سپس با حضور در حرم بانوی کرامت، رحلت جانگداز آخرین پیامبر الهی و شهادت دومین امام شیعیان را به محضر حضرت معصومه (ص) تسلیت گفتند و به عزاداری پرداختند.

اجتماع امت رسول الله از سوی نیرو‌های مسلح استان قم در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم کشور امکان سفر به مشهد مقدس برای حضور در مراسم شهادت امام رضا (ع) نداشتند به شهر مقدس قم سفر کردند و دسته‌های عزاداری از دیگر شهر‌های کشور نیز امروز در قم حضور یافتند و عزاداری کردند.

اطراف حرم مطهر مطهر بانوی کرامت نیز موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی مختلفی برپا شده و از عزاداران در روز‌های پایانی ماه صفر پذیرایی می‌کنند.

در بیوت مراجع تقلید نیز مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و امام حسن (ع) برگزار شد که آیت الله سبحانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی و نوری همدانی نیز در این مراسمات حضور یافتند.

مراسم عزاداری در دفتر مقام معظم رهبری نیز برپا شد و در ادامه حاضرین در اجتماع بزرگ امت رسول الله به این مراسم عزاداری پیوستند.

زیارتنامه پیامبر اسلام نیز ظهر دوشنبه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرائت می‌شود.

مراسم عزاداری شام رحلت پیامبر اکرم و امام مجتبی (ع) نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

مراسم تشییع دو تن از شهدای مدافع حرم از تیپ فاطمیون نیز صبح دوشنبه از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به سمت حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.