سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود ۲۰ هزار گردشگر ورزشی به استان قزوین

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین از ورود بیش از ۲۰ هزار گردشگر ورزشی در پی برگزاری میزبانی‌های مختلف مسابقات ورزشی در این استان خبر داد.

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: سازمان ورزش و جوانان قزوین در راستای تحقق برنامه جذب گردشگری ورزشی در یک هفته گذشته میزبان چند رویداد مهم کشوری بود که در نتیجه آن بیش از ۲۰ هزار ورزشکار و توریست ورزشی وارد قزوین شدند.

وی افزود: از جمله این رقابت‌ها می‌توان به مسابقات کاراته جام برترین‌های ایران اشاره کرد که در آن بیش از پنج هزار ورزشکار به همراه خانواده‌های خود به مدت چهار روز در قزوین حضور داشتند و مسابقات شطرنج کشوری یادواره شهید رجایی نیز با شرکت ۴۱۲ شطرنج باز از ۲۸ استان کشور از دیگر رقابت‌های کشوری بودند که به مدت یک هفته در قزوین برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال به میزبانی قزوین از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای توسعه گردشگری ورزشی انجام گرفته و فوتبال دوستان بسیاری را از استان‌های مجاور به قزوین کشانده است تا جایی که در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر که پرسپولیس تهران در قزوین میزبان فولاد خوزستان بود ۱۸ هزار تماشاچی در ورزشگاه حضور یافتند که به طور قطع هشت هزار نفر آنها از استان‌های همجوار بود که برای تماشای این بازی به قزوین آمده بودند.

علایی مقدم تاکید کرد: توسعه گردشگری ورزشی علاوه بر این که به اقتصاد و معرفی استان کمک می‌کند، در راستای نشاط اجتماعی مردم و حمایت‌های کشوری برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان نیز موثر است، بنابراین از همه مسئولان ارشد استان درخواست داریم تا با نگاه ویژه تری به ورزش در زمینه توسعه گردشگری آن اقدام کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: نزدیکی قزوین به پایتخت فرصت بسیاری خوبی را در اختیار ما قرار داده تا با فراهم آوری زیرساخت‌های ورزشی بتوانیم به یکی از مقصد‌های برگزاری رویداد‌های متخلف ورزشی تبدیل شویم که برای این کار نیازمند همکاری ویژه از سوی مسئولان استانی هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.