سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تلاش‎‌‌ها برای اطفای آتش مراتع گلستان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری علی‌آبادکتول گفت: ۵۰ نیروی امدادی و مردمی در محل آتش‌سوزی مراتع کوهستانی و سخت‌گذر حاجی‌لنگ دهنه محمدآباد این شهرستان همچنان مشغول مهار آتش هستند.

محسن دورکی گفت: انتقال نیرو برای حضور سریع در محل آتش سوزی مراتع با چرخبال که دیروز آغاز شده بود، امروز هم ادامه یافت.

وی ادامه داد: انتقال نیرو با چرخبال تا پایان خاموش‌کردن آتش در مراتع شهرستان با هماهنگی مدیربت بحران استانداری ادامه خواهد داشت.

دورکی در خصوص آخرین وضعیت آتش در مراتع، گفت: اشراف کامل به آتش‌سوزی در این مراتع به علت سخت گذر بودن وجود ندارد ولی در چند نقطه آتش سوزی نیمه فعال است.

وی علت آتش‌سوزی مراتع شهرستان را وزش باد و خشکی علف‌زار‌های منطقه اعلام کرد.

پرواز بالگرد هلال‌احمر برای پشتیبانی عملیات اطفای حریق جنگل‌های علی آباد کتول

غریب آبادی با اشاره به اینکه خشک بودن مراتع و همچنین وزش باد در منطقه آتش سوزی، مهار و اطفا را با مشکل مواجه می‌کند افزود: امروز برای دومین روز متوالی، بالگرد هلال‌احمر برای انتقال نیرو‌ها به منطقه آتش سوزی به پرواز درآمد و طی دو روز عملیات پروازی تاکنون با ۸ سورت پرواز و ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه عملیات، ۳۹ نفر نیروی عملیاتی با بالگرد هلال‌احمر به مناطق آتش سوزی انتقال داده شدند.

وی گفت: همچنین تیم‌های پشتیبانی عملیات هلال‌احمر در منطقه استقرار دارند تا در صورت وقوع احتمالی حادثه برای نیرو‌های پرتلاش منابع طبیعی، اقدامات اولیه امدادی را در سریع‌ترین زمان انجام دهند.

آتش سوزی در بخشی از مراتع منطقه کوهستانی و سخت گذر علی‌آبادکتول از شامگاه شنبه هفته جاری آغاز شد.

شهرستان علی‌آبادکتول با گستره هزار و ۱۶۰ کیلومترمربع، ۹۱ هزار عرصه منابع طبیعی دارد که ۷۳ هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.