سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه مشاوره حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران فارس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از ارائه مشاوره حقوقی به بیش از یک هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران فارس طی امسال خبر داد.

ابراهیم بیانی در بازدید از موسسه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: این موسسه به عنوان نخستین موسسه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، اسفندماه سال گذشته در شیراز افتتاح شد و تاکنون خدمات مطلوبی در زمینه حقوقی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان ارائه کرده است. 

او افزود: موسسه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس شامل گروهی از وکلای شاهد و ایثارگر است که در این مجموعه در زمینه‌های مشاوره‌ای و ارشادی، تنظیم دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه و لایحه کمیسیون ماده ۱۶، معرفی به وکیل و مکاتبات قضایی، پرداخت هزینه حق‌الوکاله و هزینه‌های دادرسی، قبول وکالت جامعه ایثارگری و دفاع از حقوق آن بزرگواران در مراجع قضایی و دولتی، قبول داوری و میانجیگیری جهت حل اختلاف بین طرفین، برگزاری جلسات کارگروه حقوقی در این موسسه، ارتباط با نخبگان و استفاده از ظرفیت وکلای ایثارگر در موسسه حقوقی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان خدمات رسانی می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس همچنین به راه‌اندازی کارگروه حقوقی این موسسه اشاره و اظهار کرد: این کارگروه، پیگیر مطالبات حقوقی خانواده‌های شاهد و ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان است.

بیانی در ادامه، برپایی ۶ میزخدمت بررسی مشکلات قضایی و پاسخگویی به سئوالات حقوقی ایثارگران با حضور رئیس کل دادگستری، معاونین و مسئولان قضایی استان فارس را یکی از اقدامات ارزشمندی دانست که با همکاری اداره حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برای نخستین بار در کشور در بنیاد استان اجرا شده است.

او در خصوص بنیاد شهرستان‌ها نیز گفت: به منظور تکریم و تسهیل در پیگیری امور حقوقی خانواده‌های شاهد و ایثارگر، در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های نی‌ریز، اقلید، مرودشت، ممسنی و لامرد یک مشاوره حقوقی مستقرشده که علاوه بر امور ایثارگران آن شهرستان، مناطق و شهرستان‌های اطراف را نیز پوشش می‌دهد.

انتهای پیام 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.