سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اردوی جهادی

وا‌کسیناسیون ۱۳۲۰ راس دام علیه بیماری بروسلوز

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: در اردوی جهادی روستای فوسک ۱۳۲۰راس دام علیه بیماری واکسینه شدند.

 محمود زین الدینی گفت: بیش از هزار راس دام سبک و ۲۰ راس گاو علیه بیماری تب برفکی و ۳۰۰ راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

 وی افزود: در اردو‌ی جهادی روستای فوسک منطقه کوهپایه، خدمات رایگانی از قبیل واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی، واکسیناسیون بره و بزغاله‌ها علیه بیماری بروسلوز، واکسیناسیون سگ‌های گله علیه بیماری هاری، ویزیت و معاینه رایگان دامها، آموزش چهره به چهره به دامداران در خصوص بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام انجام شد.

وی افزود: ارائه مشاوره‌های بهداشتی در خصوص شرایط نگهداری دام و اصول تغذیه و رعایت بهداشت در جایگاه دام و همچنین سم پاشی دام و جایگاه دام علیه بیماری‌های انگلی نیز از دیگر خدماتی بود که توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در این اردوی جهادی انجام شد.

زین الدینی تصریح کرد: وقوع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به صنعت دامپروی وسلامت جامعه وارد کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های شبکه دامپزشکی کرمان در راستای محرومیت زدایی و برگزاری اردو‌های جهادی برای خدمات رسانی به دامداران در روستا‌های کم برخوردار و صعب العبور شهرستان تصریح کرد: اردوی جهادی در روستای فوسک منطقه کوهپایه با همت کارشناسان و واکسیناتور‌های شبکه دامپزشکی این شهرستان برگزار شد.

زین الدینی هدف از برگزاری این اردو‌های جهادی را محرومیت زدائی و گسترش ارائه خدمات در نقاط دوردست شهرستان بر شمرد و بر استمرار برگزاری این دوره‌ها به مناسبت‌های مختلف در طول سال تاکید و عنوان کرد: همچنین، ۴ هراز متر مربع جایگاه نگهداری دام و ۱۵۰ راس دام سبک برای پیشگیری از بروز بیماری‌های انگلی سم پاشی شدند.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده افزود: امیدواریم با کار و مدیریت جهادی شبکه دامپزشکی و با همکاری نهاد‌های بسیجی و با مشارکت هر چه بیشتر مردم بتوانیم در تحقق خدمات رسانی هر چه بیشتر در مناطق محروم نقش آفرینی کنیم.

 

برچسب ها: واکسینه ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.