سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۳ فضای آموزشی در لرستان آماده بهره برداری است

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۶۳ فضای آموزشی با ظرفیت ۱۶۰ کلاس درس در این استان آماده بهره برداری در سال تحصیلی جدید است.

یونس بهاروند ایرانیا در جلسه شورای آموزش و پرورش بیان کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید ۶۳ فضای آموزشی با ظرفیت ۱۶۰ کلاس درس با مساحت ۲۰ هزار متر مربع در استان بهره برداری می شود که حدود ۶۷ درصد این فضاهای آموزشی یعنی ۳۸ طرح در مناطق روستایی و کمتر برخوردار احداث شده است.

وی افزود: همچنین ۴۸ فضای آموزشی نیز تا پایان مهر ماه در سطح استان بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به تامین تجهیزات آموزشی و ورزشی مدارس در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال تجهیزات در سطح مدارس استان توزیع شد و امسال نیز بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تجهیزات ورزشی و آموزشی به استان تخصیص یافت.

بهاروند ایرانیا عنوان کرد: از مجموع این اعتبارات تاکنون بیش از ۷۶۰ میلیارد ریال جذب و تجهیزات آزمایشگاهی هنرستانی گرمایشی و سرمایشی در نظر گرفته شده به نحویکه جهشی در بحث خرید تجهیزات و رفع نیازمندی های استان انجام شده است.

وی یادآور شد: مابقی این اعتبارات نیز طی روزهای آینده تامین و تجهیزات مورد نیاز در سطح استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان افزود: توزیع تجهیزات مدارس براساس نیازمندی های مناطق ۲۴ گانه توزیع می شود و امسال خرید تجهیزات کمک آموزشی حدود ۲.۸ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان نیز بیان کرد: اکنون ۱۳ هزار و ۶۴۳ نفر در کلاس‌های سوادآموزی استان مشغول به تحصیل هستند که چهار هزار و ۷۰۳ نفر از آنها بیسواد مطلق هستند.

منصور بازگیر بیان کرد: نرخ باسوادی در کشور از ۹۸ درصد عبور کرده است، اما این نرخ در برخی استان‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ تاکنون که حوزه سوادآموزی در استان برون‌سپاری شده است، برخی ادارات با سوادآموزی استان تعامل چندانی ندارند در حالیکه همه نهادها، سازمان‌ها و اداره‌ها مخاطبانی دارند و باید جهادی در شناسایی افراد بی‌سواد و کم‌سواد یاریگر نهضت سوادآموزی لرستان باشند.

وی عدم تعامل دستگاه های اجرایی را یکی از چالش‌های حوزه سوادآموزی در استان دانست و با بیان اینکه در سه سال اخیر مراکز یادگیری نهضت را در نقاط محروم لرستان فعال کردیم، اضافه کرد: به‌عنوان نمونه، در محله فلک‌الدین خرم‌آباد مرکز شهید مطهری برپا شده که علاوه بر سوادآموزی، مهارت افراد را نیز ارتقا داده است.

معاون سوادآموزی لرستان با تقدیر از سازمان زندان‌های لرستان در امر سواد آموزی گفت: با همت سازمان زندان‌های استان موضوع سوادآموزی به‌طور جدی پیگیری شده است و هیچ زندانی بی‌سوادی در زندان‌های استان نداریم، چراکه پس از گذراندن دوره محکومیت، با سواد به جامعه باز می‌گردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.