سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیاردی برای هتل شهر صاحب سقز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: برای هتل شهر صاحب سقز با اشتغال‌زایی ۲۰ نفر، ۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

منصور مهرزاد پیش‌ازظهر امروز در مراسم افتتاحیه هتل آپارتمان شهر صاحب سقز، با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌های مقصد و هدف گردشگری بوده و در سال‌های اخیر در این حوزه رشد مطلوبی داشته است، اظهار داشت: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در این استان از جمله اتصال به خط ریلی کشور، برقراری پروازهای فرودگاه سنندج و ایجاد پرواز سقز و اتمام پروژه‌های نیمه تمام به ویژه در حوزه گردشگری انجام شده است.

وی با بیان اینکه کردستان امسال در زمینه ورود گردشگران به استان، رشد زیادی داشت، گفت: سال 1390 آمار گردشگران در استان 500 هزار نفر بود در حالی‌که در فروردین ماه سال جاری این آمار به 4 میلیون نفر رسید و یک شبانه‌روز ماندگاری داشت که با احتساب گردشگران با خودروهای شخصی و اتوبوس و اقامتگاه‌ها که به آمار اضافه نشده‌اند، شاید به 6 میلیون نفر نیز برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال آمار گردشگران ورودی به 10 میلیون نفر افزایش یابد، بنابراین سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بسیار مهم و ضروری است چراکه جوابگو و درآمدزایی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از فصول سال بیش از 80 درصد اقامت در واحدهای اقامتی استان تکمیل می‌شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 6 هزار تخت در استان برای اقامت مسافران وجود دارد که اندک است، ظرفیت ایجاد 6 هزار تخت اقامتی دیگر وجود دارد و امیدواریم با ورود سرمایه‌گذاران شاهد تحقق آن باشیم.

مهرزاد در پاسخ به سئوال خبرنگار  که چه میزان اعتبار برای این هتل هزینه شده است؟ توضیح داد: این هتل با اشتغال‌زایی 20 نفر و سرمایه‌گذاری 32 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است که 10 میلیارد تومان آن از محل تسهیلات گردشگری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با اشاره به اینکه با افتتاح این هتل 11 اتاق با 27 تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه شده است، یادآور شد: از سرمایه‌گذاران انتظار می‌رود که به این حوزه ورود و سرمایه‌گذاری کنند چراکه سرمایه‌گذاری در این حوزه زودبازده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.