مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: حمایت از پیشکسوتان صنایع‌دستی کردستان تنها حمایت از تولید و صنعت‌کار نبوده و به‌منزله احیای بخشی از فرهنگ و داشته‌های این استان است.

 منصور مهرزاد با حضور در منزل عزیز غفوری و سید محمد خالد حسینی، هنرمندان پیشکسوت رشته منبت معرق و نازک‌کاری، از یک عمر فعالیت و خدمات ماندگار این استادان برجسته در حوزه صنایع‌دستی تجلیل کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در این دیدار که به‌مناسبت هفته دولت انجام شد، گفت: هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع‌دستی کردستان سرمایه‌های ماندگار این مرزوبوم هستند و وظیفه داریم که قدر این سرمایه‌های مهم و ارزشمند را بدانیم.

وی با بیان اینکه تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از برنامه‌های این اداره‌کل است، اظهار کرد: زمینه لازم برای آموزش علاقه‌مندان به صنایع‌دستی در استان فراهم شده است و پیشکسوتان و مربیان صنایع‌دستی می‌توانند از این فرصت برای انتقال هنر خود به نسل آینده استفاده کرده و در دوره‌های آموزشی راهبر و مدرس مجموعه تحت آموزش باشند.

مهرزاد همچنین با تاکید بر اهمیت صنایع‌دستی و تاثیر آن در زندگی روزمره، استقلال اقتصادی و توسعه پایدار شهری و روستایی و تأثیر فرهنگی و حفظ اصالت‌ها، گفت: صنایع‌دستی استان کردستان باید به عنوان هنری اصیل و بومی که ریشه عمیقی در اعتقادات و آداب و رسوم این مردم دارد ضمن حفظ و کرامت، به خوبی به تمامی مردم دنیا معرفی شود.

پیشکسوتان صنایع‌دستی استان نیز در این دیدار از تجربیات خود در دوره فعالیت به منظور اعتلای این هنر، پیشنهاداتی ارزشمند ارائه نمودند.

برچسب ها: صنایع دستی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.