سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه پزشکان عمومی که مداخله غیر مجاز دارند؛ چقدر است؟

عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی گفت: اگر کار مداخله در درمان در محلی که مطب نیست حتی با وجود پروانه پزشکی، انجام شود تخلف محسوب می‌شود. 

پژمان حسین پور عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی گفت: اتفاق خیلی خوب در مورد مداخله‌گران غیرمجاز یا همان افرادی که مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی ندارند در حوزه زیبایی، پوست و مو رخ داد که می‌تواند بازدارندگی خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر افرادی که مدرک پزشکی ندارند مانند پیراپزشک، ماما و پرستار و همچنین آرایشگران بوتاکس تزریق کنند یا مزوتراپی انجام دهند، برای بار اول ۵۸۰ میلیون تومان و برای بار دوم یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند.

عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ادامه داد: مردم می‌توانند مداخله‌گران غیر مجاز را به معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و تعزیرات محل سکونت معرفی کنند تا برخورد قانونی با آنان انجام شود.

حسین پور افزود: در صورتی که در صفحه‌های فضای مجازی یا سایت اینترنتی، اسامی یا شماره تماس مداخله گر غیر مجاز وجود داشته یا آنان را معرفی کند، تعزیرات پس از اثبات غیرمجاز بودن مداخله گران فضای مجازی یا سایت آنان را مسدود می‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی اضافه کرد: جرایم قبلی مداخله‌گران غیر مجاز از ۵۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان بود. مقدار آن توسط شعب منتخب دادگاه انقلاب یا شعبه‌ای که کار جرایم پزشکی پیگیری میشد یا در تهران توسط دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی، تعیین می‌شد.

وی اضافه کرد:  اگر کار مداخله در درمان در محلی که مطب نیست حتی با وجود پروانه پزشکی، انجام شود تخلف محسوب می‌شود. 

وی تاکید کرد: پزشک به هیچ وجه نباید پروانه خود را در اختیار سایرین قرار دهد، تا آن افراد به عنوان مداخله گر وارد حوزه درمان شوند.

وی افزود: برای پزشکانی که پروانه خود را به هر طریق مانند اجاره در اختیار سایرین قرار دهند، جرم محسوب می‌شود که جرم از تذکر شفاهی تا محرومیت دائم از طبابت را شامل می‌شود.

او گفت: از همکاران خودمان تقاضا می‌کنیم که به هیچ وجه پروانه خود را در اختیار سایرین قرار ندهند. هر عارضه‌ای که در آن محل برای مردم رخ دهد شما مسئول خواهید بود و باید پاسخگو باشید.

وی تاکید کرد: پزشکان طرف ادارات مالیات و بیمه‌ها خواهند بود و در صورت بروز مشکل، پزشکان باید پاسخگو باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.