سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌ریزی برای احداث ۲ هزار کلاس درس جدید در استان اردبیل

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای احداث ۲ هزار کلاس درس جدید خبر داد.

بهزاد محمدی خلفلو با اشاره به آغاز احداث ۳۰۰ کلاس درس جدید با استفاده از منابع اعتباری ملی گفت: عملیات احداث ۳۰۰ کلاس درس جدید توسط خیرین آغاز شده و به زودی عملیات اجرایی ساخت ۳۰۰ کلاس درس با استفاده از اعتبارات استانی آغاز می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: برای تحقق هدف ساخت ۲ هزار کلاس درس جدید در استان اردبیل از محل طرح مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش نیز یک هزار کلاس درس جدید در استان احداث می‌شود و مقدمات این کار نیز شروع شده است.

او با اشاره به افزایش چهار برابری مدرسه‌سازی در دوره خدمت دولت سیزدهم بیان کرد: در سه سال گذشته ۴۰۷ کلاس درس جدید در استان احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

محمدی خلفلو اظهار کرد: با افزایش چهار برابری اعتبارات، تجهیزات گرمایشی ۲۲۰ کلاس درس در استان اردبیل طی امسال استانداردسازی شده و هم‌اکنون تنها ۴۰۰ کلاس درس فاقد تجهیزات استاندارد است.

به گفته او تا آخر شهریورماه و قبل از شروع سال تحصیلی جدید تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز استان به مدارس ثابت و احداثی منتقل شده و مدارس کانکسی برچیده می‌شود.

محمدی خلفلو در ادامه، از تداوم عملیات احداث ۱۶۸ کلاس درس توسط خیرین در استان اردبیل خبر داد و گفت: تلاش اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیرین بر این است که این کلاس‌ها در اسرع وقت تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین با اشاره به آسفالت‌ریزی ۲۲۷ هزار متر از محوطه مدارس استان در مدت سه سال گذشته افزود: امسال نیز ۱۰ هزار مترمربع متر از محوطه مدارس استان آسفالت‌ریزی شده و ۱۰ هزار متر مربع نیز تا شروع سال تحصیلی جدید در حال آسفالت‌ریزی است.

او ساخت مدارس بزرگ مقیاس را سیاست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد و گفت: بر این اساس مدرسه دارالفنون اردبیل با صرف چهار هزار میلیارد ریال اعتبار و ۱۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی و با ۳۰ کلاس درس و مجهز به امکانات سالن همایش، آزمایشگاه، سالن ورزشی و امکانات جانبی متنوع احداث شده و آماده افتتاح است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.