مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل گفت: به علت افزایش شمار دانش‌آموزان این استان نیاز به ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید دارد.

کلام‌الله صفری وضعیت سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل را نگران‌کننده خواند و گفت: به علت مهاجرت و تغییر ترکیب جمعیتی در استان و نیز افزایش جمعیت دانش‌آموزی، پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر و خلخال در زمینه تامین فضای آموزشی در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل را ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش‌آموزی استان می‌باشد، کمتر از ۲ متر مربع است.
او تامین فضای آموزشی مناسب و استاندارد را نخستین گام در ارتقای کیفیت آموزشی دانست و گفت: برای تحقق این هدف و رسیدن استان به استاندارد فضا‌های آموزشی، بسیج همگانی لازم است.
صفری ۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین و توزیع متناسب معلم و مربی آموزشی را از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل ذکر کرد و از آغاز اقدامات اولیه برای احداث ۲ هزار کلاس درس جدید برای رفع فوری کمبود فضای آموزشی در استان خبر داد.
صفری گفت: برای تحقق این هدف، احداث ۲ هزار کلاس درس تا سال ۱۴۰۵ از طریق بهره‌گیری از اقدام نوع‌دوستانه خیرین مدرسه‌ساز، ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و موسسات اقتصادی بزرگ و ملی و نیز با استفاده از منابع ملی و استانی و منابع مالی طرح مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است.
او تامین فشای آموزشی مورد نیاز را مهم‌ترین دغدغه مسئولان استان برشمرد و تاکید کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی، طی چهار سال آینده باید حداقل سالانه ۲۸۳ مدرسه ۶ کلاسه در استان احداث شده و در اختیار نظام آموزشی استان قرار بگیرد.
مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل همچنین با اشاره به ارتقای جایگاه این استان در قبولی کنکور و به خصوص ارتقای ۱۰ پله‌ای رتبه میانگین نمرات دوره دوم دبیرستان و قرار گرفتن در جایگاه ۲۱ کشوری بیان کرد: در کنار این امر، سرانه فضای ورزشی استان از ۲۱ سانتیمتر به ۵۹ سانتیمتر رسیده است.
او همچنین از اخذ سند برای یک هزار و ۱۸۰ واحد آموزشی و مدرسه در استان اردبیل، تجهیز ۷۳۹ مدرسه استان به سامانه گرمایشی ایمن و استاندارد در سه سال اخیر و نیز آغاز تجهیز مدارس شمال استان به سامانه‌های سرمایشی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.