سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت اقامتی برای زائران رضوی افزایش یافت

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: ۸۵۰ نفر شب ظرفیت اقامتی برای میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر در مشهد الرضا(ع) تامین شده است.

حسین امیرکلالی گفت: در کنار موضوع اقامت و اسکان، در سایر هفت خدماتی شامل اسکان، تامین و توزیع کالا، نظارت و بازرسی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، حمل و نقل و خدمات شهری کلیه پیش بینی‌های لازم انجام و برنامه ریزی برای ارائه خدمت محقق شده است.

وی با بیان این که ظرفیت اقامتی آماده سازی شده در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری، بیان کرد: از طریق تماس با تلفن پنج رقمی ۳۷۰۴۵ ۰۵۱ امکان اطلاع از محل اسکان یکی از مهم‌ترین اقدامات رفاهی کمیته اسکان قرارگاه و همکاری سایر دستگاهها برنامه‌ریزی شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زائرین مشهد اظهار کرد: خوشبختانه امسال سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظه‌ای ظرفیت‌های آن با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان در مشهد و استان فراهم شده است.

کلالی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تمامی مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و زائرسراها آمادگی کامل برای پذیرش زائران را دارند.

وی اظهار کرد: سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ در سطح ملی زیر مجموعه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور فعال است و شهروندان برای ثبت شکایت، دریافت اطلاعات تاسیسات و جاذبه‌های گردشگری کشور، اطلاعات آب و هوا و غیره با این شماره تماس بگیرند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اسکان و پذیرایی از زائران در دهه آخر صفر، افزود: زائران پیاده قبل از ورود به مشهد ثبت نام می‌شوند و در مکان‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی شده اسکان داده می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران در دهه آخر صفر نظارت بر مراکز اقامتی و خدماتی نیز تشدید شده است.

رییس گردشگری مشهد گفت: با مشارکت هیات های مذهبی و کمک های مردمی از سراسر کشور ۲۵۰ ایستگاه صلواتی در مسیر های منتهی به حرم مطهر رضوی طراحی و اجرا خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.