معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: ۵۹۰ پاکبان برای پاکسازی مسیر زائران در روزهای پایانی ماه صفر به صورت ویژه در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر شده‌اند.

مهدی یعقوبی روز سه شنبه در حاشیه پنجمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر ماه صفر در جمع خبرنگاران گفت: همچنین ۱۲ دستگاه خودوری ثابت پسماند در کوچه‌های فرعی اطراف بارگاه ثامن الحجج مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه پاکسازی مسیر زائران برای روز‌های پایانی ماه صفر آغاز شده است، ادامه داد: پاکسازی مسیر زائران تا عمق ۱۰ کیلومتری در هفت محور ورودی شهر مشهد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد با بیان اینکه ۷۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۴۴ دوش سیار در اطراف حرم رضوی و در مواکب فعال شده است، بیان کرد: علاوه بر آن ۲ ایستگاه سیار تریلر ۲۶ چشمه‌ای سرویس بهداشتی در حال ورود به مشهد برای استقرار در این محدوده است.

وی نصب و راه اندازی ۲۹ وضوخانه سیار، نصب ۳۸۶ المان نوری خورشیدی برای پیام‌های مناسبتی با رنگ قرمز، استقرار هفت دستگاه تانکر آب رسانی در محور جاده قدیم نیشابور برای مواکب، فعالیت ۵۴ ایستگاه آتش نشانی به صورت شبانه روزی، استقرار ۳۵ دستگاه خودروی سبک، سنگین و موتوری در اطراف حرم با ۱۰۰ نیروی آتش نشان برای گشت زنی به مواکب و تحویل ۶۰ کپسول اطفای حریق به مواکب از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

یعقوبی افزود: پنج دستگاه نانوایی برای توزیع نان گرم بسته بندی شده به قیمت مصوب، ۲ فروشگاه شهر ما، هفت جایگاه ارزاق عمومی و میوه موقت با قیمت کنترل شده نیز برای خدمت‌رسانی به مجاوران و زائران رضوی در اطراف بارگاه منور امام رضا (ع) مستقر شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد بیان داشت: حدود ۳۰۰ موکب در مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر دایر خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.