سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم جزء استان‌های سبز کشور در تولید گوشت مرغ است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: استان از نظر جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ جزء مناطق سبز کشور است و ظرفیت بسیار خوبی در این بخش دارد.

محمد رضا حاجی رضا گفت: ظرفیت تولید سالانه گوشت مرغ در قم بیش از ۲۵ هزار تُن است که رقم قابل توجهی است و حجم زیادی از نیاز استان به این محصول پر مصرف را پاسخ می‌دهد، در مواقعی هم به دلیل افزایش تعداد جوجه‌ریزی‌ها، حجم تولید گوشت مرغ از نیاز بازار پیش‌می‌گیرد که مازاد آن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: همچنین در مواقعی هم که نیاز مردم قم به گوشت مرغ بیش‌از سطح تولید مرغداری‌های داخل استان باشد، به مقدار لازم این محصول را از سایر استان‌های کشور وارد می‌کنیم.

گفتنی است افزایش تعداد واحد‌های مرغداری فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی از مهمترین اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی قم است و این موضوع در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم خواهد داشت.

آمار‌ها حاکی است در سه‌سال گذشته بیش از ۷۵ هزار تُن گوشت مرغ و ۳۴۲ هزار تُن تخم مرغ توسط بهره‌برداران این حوزه در استان قم تولید شد. همچنین در این مدت ۸۰۰ درخواست فنی در خصوص واحد‌های مرغداری استان مورد بررسی قرار گرفت.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال بیش‌از ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.