سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۱۳۴ نقطه مستعد ساخت نیروگاه برق‌آبی در مازندران

۱۳۴ نقطه مستعد ساخت نیروگاه برق‌آبی تاکنون در مازندران شناسایی شده است.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۱۳۴ نقطه با قابلیت ساخت نیروگاه برق‌آبی در مازندران شناسایی شده که تا کنون در ۶ نقطه نیروگاه به بهره‌برداری رسید و برای ۵۷ نقطه نیز آماده انتشار فراخوان هستیم.

او افزود: در حال حاضر ۶ نیروگاه برق‌آبی در مازندران با توان سالانه تولید انرژی ۴۹.۵۴ گیگاوات‌ساعت فعال است و هشت واحد نیروگاهی با ظرفیت ۴۱.۶۳ مگاوات و توان تولید انرژی ۱۶۵.۷ گیگاوات ساعت در سال نیز در حال ساخت است.

داوودیان گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در ۵۷ نقطه مستعد ساخت نیروگاه برق‌آبی نیز انجام شده که در مرحله انتشار فراخوان قرار دارد و آماده همراهی با سرمایه‌گذاران برای ایجاد نیروگاه در این نقاط هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مجموع ظرفیت نیروگاه‌های در نظر گرفته شده برای این ۵۷ نقطه ۲۸۵.۴۹ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه این واحد‌های طراحی شده نیز یک‌هزار و ۳۷۲ گیگاوات ساعت است.

داوودیان گفت: ۶۳ نقطه دیگر نیز در استان شناسایی شده که امکان ایجاد نیروگاه برق‌آبی با مجموع ظرفیت ۱۳۹.۷۹ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه ۴۴۸ گیگاوات ساعت در آنها وجود دارد.

او افزود: مجموع ظرفیت تولید برق در ۱۳۴ نقطه شناسایی شده استان برای ایجاد نیروگاه برق‌آبی ۴۸۳.۲ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه در این نقاط ۲ هزار و ۳۵ گیگاوات ساعت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: مازندران با توجه به وجود بیش از ۱۲۰ شاخه رودخانه اصلی و فرعی با طول مجموع حدود هفت هزار کیلومتر ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید برق از انرژی جریان آب دارد. دست‌کم ۲۰ رودخانه از این ۱۲۰ شاخه نیز رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند که می‌توان روی آنها برای ایجاد تاسیسات نیروگاه‌های برق‌آبی حساب ویژه‌ای باز کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.