سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل نوجوان و جوان ضروری است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار مبتنی بر شناخت و ارتقای سطح آگاهی از زیست نامداران کشورمان و باور‌های غنی دینی مردم بویژه در بین نسل جوان از ضروریات جامعه کنونی محسوب می‌شود.

زهرا ابراهیمی در کمیته بانوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سیستان و بلوچستان گفت: در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به شخصیت فراجناحی، فرا زمانی و فرا مکانی به جامعه بویژه دانش آموزان و دانشجویان ویژگی شهدا من جمله بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری، شجاعت و از خودگذشتگی، جهادگری و تلاش باید برجسته باشد.
وی تاکید کرد: هرچقدر بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت، وطن دوستی، خدمت بی منت، اخلاق مداری و سلوک حسنه را به یک فرهنگ عمومی در میان آحاد اقشار جامعه تبدیل کنیم راه رسیدن به پیشرفت برای کشور هموارتر می‌شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دفاع مقدس سرشار از درس‌ها و تجربیات ارزشمند است و باید از این گنجینه گران بها به خوبی بهره ببریم، افزود: شیوه درست تبیین و روایتگری و اهمیت ارائه آن در مدارس و دانشگاه‌ها نقش مهمی در این مسیر دارد.
وی بر تصویرسازی از دوران دفاع مقدس در بین نسل جوان تاکید کرد و اظهارکرد: باید حماسه‌ها برای نسل جدید بازگو شود تا بدانند چگونه جوانان این سرزمین در دوران جنگ تحمیلی از آب و خاک جمهوری اسلامی ایران محافظت کرده و دشمن را شکست دادند و در شرایط کنونی نیز کماکان در حفظ حریم مقدس کشور می‌کوشند تا آسایش و آرامش در سایه امنیت برقرار شود.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس بخشی از تاریخ مقاومت، هویت ملی و در عین حال مظلومیت ما است، گفت: دشمن در جنگ ترکیبی در صدد استفاده از غفلت‌های راهبردی ما و فتح خاکریز اعتقادی و نهاد و نهال امیدبخش جامعه است که ضروریست با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با آن گام برداشت و همانطور که در جنگ سخت پیروز شدیم از جنگ نرم نیز با آگاهی، باور پذیری و توکل و تلاش گذر خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به مشارکت زنان در دفاع مقدس، گفت: اگر رزمندگان را قدرت سخت دوران دفاع مقدس بدانیم، بانوان، قدرت نرم و تاثیرگذار دفاع مقدس بودند که ضروری است بطور گستره به این مهم پرداخته شود و نقش آنها هم در ساحت حضور، پشتیبانی، حمایت و نهایتاً اقتدار و صبر پرتکرار بازگو شود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش بانوان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید، تصریح کرد: نقش بانوان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید تاثیر گذار بوده و می‌توان از آنها به عنوان پل ارتباطی در تربیت کودکان و نوجوانان با این فرهنگ استفاده کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.