سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی صهیونیست‌ها از غرق شدن کشتی اقتصاد اسرائیل

یک روزنامه صهیونیستی از وضعیت وخیم اقتصادی این رژیم به دلیل ادامه جنگ و بی تفاوتی وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به آن، ابراز نگرانی کرد.

نتان زهاوی، روزنامه‌نگار روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از کارشناسان گفت که بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی در بحبوحه بی‌تفاوتی به وضعیت رو به وخامت اقتصادی این رژیم به دلیل عواقب جنگ جاری در حدود ۱۱ ماه در جبهه‌های مختلف، کوچکترین تصوری درباره اقتصاد ندارد.  

براساس گزارش المیادین، زهاوی افزود: اسموتریچ با گذشته مشکوک خود کور رنگ است و متوجه چراغ‌های قرمز چشمک زن نمی‌شود که هشدار می‌دهند کشتی (اقتصاد) در آستانه برخورد با صخره‌های ساحل و غرق شدن است. او به سخنان مدیران شرکت‌های رتبه بندی اعتباری که رتبه اسرائیل را پایین می‌آورند و آنها نسبت به جدی بودن وضعیت هشدار می‌دهند و دوباره رتبه را پایین می‌آورند گوش نمی‌دهد.

روزنامه نگار معاریو افزود: او همچنین نمی‌فهمد که توریست‌ها به اسرائیل نمی‌آیند، هتل‌ها و شرکت‌های گردشگری درآمد ندارند و به فریاد‌های آنها گوش نمی‌دهد که می‌گویند: ما را نجات دهید. اسموتریچ متکبر که بیش از حد اعتماد به نفس دارد، از سرمایه‌های عمومی استفاده می‌کند که گویی متعلق به خود است و به گوسفندان مراتع خود سود و کمک مالی تقسیم می‌کند و از کشاورزانی که مزارعشان در آتش غزه و حزب الله سوخته است چشم پوشی می‌کند.

زهاوی اضافه کرد: نظام سلامت دچار بحران است و کمبود شدید پزشک، روان‌درمانگر و بودجه‌ای که برای توانبخشی آسیب‌دیدگان از جنگ اختصاص داده می‌شود وجود دارد، در همین حال با مهاجرت جدی پزشکان مواجه هستیم.

این روزنامه نگار صهیونیست تاکید کرد که هزینه‌های زندگی در اراضی اشغالی روز به روز افزایش می‌یابد و قیمت پرواز‌ها در اسرائیل بالاترین قیمت‌ها در جهان است. او در ادامه گزارش‌ خود درباره خروج تکنسین‌های با فناوری پیشرفته به خارج از اراضی اشغالی هشدار داد.

ناتن زهاوی در پایان نوشت: علیرغم این حقایق تلخ، اسموتریچ وقتی در رویداد‌های مختلف صحبت می‌کند یا در رسانه‌ها مصاحبه می‌کند، به نظر می‌رسد مطمئن است که اسرائیل یک بهشت ​​اقتصادی است. او معتقد است که اوضاع را تحت کنترل دارد و زمانی که اعضای ارشد وزارتخانه اش سعی می‌کنند هشدار دهند و او را مورد انتقاد قرار می‌دهد، او به آن‌ها پیشنهاد استعفا می‌دهد.  

شایان ذکر است که آژانس خبری آسوشیتدپرس آمریکا پیش از این گزارش داد که جنگ مداوم در جبهه‌های مختلف منجر به خسارات قابل توجهی به اقتصاد اسرائیل شده است،  به هزاران کسب و کار کوچک آسیب رسانده و اعتماد بین المللی را به اقتصادی که زمانی به عنوان یک موتور کارآفرینی تلقی می‌شد، تضعیف کرده است.

در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی یکی از دلایل اتخاذ استراتژی «جنگ پیش‌دستانه» و نبرد در روز‌های محدود، جلوگیری از وارد شدن خسارت جدی به اقتصاد داخلی رژیم و وارد شدن ضرر به واحد‌های اقتصادی فعال در فلسطین اشغالی بوده است. به همین دلیل وارد کردن آسیب اقتصادی به صهیونیست‌ها و نگاه داشتن آنها در وضعیت آماده باش تاکنون بخشی از مجازات ایران و جبهه مقاومت برای رژیم صهیونیستی بوده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.