سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰۵ خسارت‌دیده از تعارض حیات وحش غرامت دریافت کردند

غرامت ۱۰۵ خسارت‌دیده از تعارض حیات وحش در چهارمحال وبختیاری پرداخت شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پرداخت غرامت تعارض حیات وحش به باغداران و افراد خسارت‌دیده ناشی از حمله حیوانات از اسفندماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد گفت: در این مدت غرامت خسارت حیات وحش به ۱۰۵ خسارت‌دیده در استان پرداخت شد.

سعید یوسف‌پور افزود: این میزان غرامت در قالب موافقتنامه در زمینه خسارت به محیط‌زیست از سوی صندوق ملی محیط‌زیست با بیمه کشاورزی پرداخت شد.

وی به باغداران حاشیه مناطق حفاظت‌شده و همچنین روستاییان تاکید کرد: در صورت بروز تعارض حیات وحش، موضوع را به ادارات حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌ها و استان اطلاع دهند تا پرونده تشکیل و ارزیابی خسارت توسط کارشناسان استان انجام و به صندوق ملی محیط‌زیست ارسال شود.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه خرس قهوه‌ای بیشترین درصد تعارض را در استان داشته است گفت: در این طرح غرامت خسارت حیات وحش حمایت و حفاظت‌شده مانند پلنگ ایرانی و خرس قهوه‌ای پرداخت می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر پرداخت خسارت به جوامع محلی و باغداران از ایجاد حملات تلافی‌جویانه به حیات وحش توسط جوامع محلی کاسته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت:حساس‌سازی مردم در راستای حفاظت از محیط‌زیست و حیات وحش، توانمندسازی جوامع محلی برای حراست از گونه‌های در معرض خطر در سطح استان ضروری است.

برچسب ها: غرامت ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.