سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت خیار در آذربایجان‌غربی آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت خیار در استان گفت: ۴۳۱ هکتار از مزارع استان به این محصول جالیزی اختصاص یافته است.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: متوسط برداشت خیار سبز از واحد سطح در استان ۳۵ تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن محصول از مزارع استان برداشت و روانه بازار شود.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب و شاهین‌دژ دارای بیشترین سطح زیر کشت خیار در آذربایجان‌غربی هستند.

وی ادامه داد: در کشت خیار سبز از ارقام هیبرید استفاده می‌شود و بیشترین ارقام کشت شده شامل رولر، وندا و پی اس است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با هدف بهره وری آب و مدیریت مصرف آن، کشت به صورت نشایی و استفاده از مالچ پلاستیکی و نوارتیپ جهت آبیاری به کشاورزان توصیه می‌شود.

دیانتی گفت: محصول تولید شده پس از برداشت علاوه بر مصرف تازه خوری در صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز استفاده می‌شود.

وی افزود: کشت خیار نقش بسیار مهمی در افزایش اشتغال فصلی در استان دارد، به طوری که در هر هکتار ۱۵ نفر روز کارگر مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: بهتر است به منظور افزایش گل‌دهی در گیاه که منجر به افزایش عملکرد در واحد سطح خواهد شد، از کود‌های زیستی استفاده کرد که علاوه بر افزایش عملکرد و افزایش مقاومت گیاه در مقابل عوامل بیماری زا، باعث غنی سازی خاک نیز می‌شود.

آذربایجان‌غربی از استان‌هایی است که تولید سبزی و صیفی در آن به صورت کشت گلخانه‌ای و کشت در مزارع باز انجام می‌شود؛ کدو، گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و انواع مختلف صیفی جات از تولیدات زارعان این منطقه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
خیار زده رو دست سیب و پرتقال