سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی آثار برتر پنجمین کنگره فرهنگ عاشورایی در آئین زبان و ادبیات ترکمن

پنجمین کنگره ملی فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و فرهنگ ترکمن، عصر پنجشنبه با حضور شاعران، نویسندگان و نقاشان در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد.

ابوبکر آخوند خجملی امام جمعه نگین شهر در این کنگره گفت: محبت اهل بیت (ع) مایه وحدت مردم استان گلستان است که گل سر سبد آنها محبت امام حسین (ع) است که جایگاه رفیع در بین ترکمن‌ها دارد. 

جبار آخوند میرابی امام جمعه قره تپه نیز با اشاره به توطئه‌های دشمنان بر علیه دین اسلام در این برهه از زمان گفت: برگزاری کنگره‌های عاشورایی و انتقال آنها به نسل‌های آینده افتخار بزرگی است.

وی احترام به امام حسین (ع) را احترام به پیامبر (ص) و احترام به پیامبر (ص) را احترام به خداوند متعال بیان کرد و گفت: علامت این محبت‌ها در برگزاری این مراسمات و گرامیداشت‌ها تجلی پیدا می‌کند.

رسول شکری نیا مدیر کل صداوسیما مرکز گلستان نیز با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن بر علیه دین، فرهنگ، اعتقادات و باورهایمان گفت: در عصری که در معرض انواع خوراک‌های فکری دشمنان زندگی می‌کنیم باید تلاش کنیم از سفره نعمات الهی، حلال‌ها، مطهر‌ها و سلامت‌ها را گلچین کنیم.

وی افزود: ۲۹۸ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای کوچکترین موضوع در کشورمان را حاشیه سازی می‌کنند، اما در مقابل صد‌ها آواره در غزه و فلسطین سکوت می‌کنند.

شکری نیا تاکید کرد: در جنگ ترکیبی دشمنان اگر سواد رسانه‌ای نداشته باشیم بازنده می‌شویم و باید با زبان هنر بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

مدیر کل صداوسیما گلستان خاطرنشان کرد: شاعر شهیر مختومقلی فراغی با اشعارش ماندگار و فرهنگ ترکمن را مانا کرد و با انتقال اشعار معرفتی و دلی باعث ماندگاری فرهنگ ترکمن در جهان اسلام و ایران شد.

همچنین در ادامه اراز محمدخرمالی دبیر این کنگره گفت: ۲٠۵ نقاشی کودک و نوجوانان، ۷۵ مقاله و ۵۳ قطعه شعر به دبیر خانه ارسال شده است.

در پایان این مراسم از قطعه موسیقی قزل امام به زبان ترکمنی رونمایی و از آثار برتر پنجمین کنگره فرهنگ عاشورایی در آئین زبان و ادبیات ترکمن تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.