سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنروا: طی ۱۱ ماه گذشته بیش از ۱۵۰ کودک فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند

آنروا می‌گوید رژیم صهیونیستی از پاییز سال گذشته بیش از ۱۵۰ کودک فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده است.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که از زمان آغاز جنگ علیه غزه، خشونت‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری نیز افزایش یافته و بیش از ۱۵۰ کودک فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، این مقام سازمان ملل تاکید کرد که عملیات نیرو‌های صهیونیست در شمال کرانه باختری اشغالی همچنان بر زندگی آوارگان فلسطینی تأثیر می‌گذارد و ده‌ها هزار نفر در چهار اردوگاه آوارگان به دلیل تخریب زیرساخت‌های عمومی و خصوصی دچار مشکلات جدی شده‌اند.

لازارینی تاکید کرد که آنروا مجبور شده خدمات خود را به مردم در چندین اردوگاه متوقف کند.

ارتش رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه حملات گسترده‌ای را در کرانه باختری آغاز کرده و همزمان با حملات هوایی در مناطق پرجمعیت غیرنظامی در «جنین» و «طولکرم» تا کنون ۱۵ نفر را به شهادت رسانده است. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست فورا عملیات خود را متوقف کند و گفت که این اقدام «عمیقا نگران کننده» است.

حملات صهیونیست‌ها که گفته می‌شود در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت در حالی رخ می‌دهد که در ماه ژوئیه، دیوان بین المللی دادگستری نظر مشورتی بی‌سابقه‌ای را صادر کرد که حضور رژیم اسرائیل در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی را غیرقانونی می‌دانست. این دادگاه از صهیونیست‌ها خواست به اشغال چند دهه‌ای خود پایان دهند و به فلسطین غرامت پرداخت کنند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.