سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفیت گندم نان افزایش یافت

مجری طرح گندم گفت: بنابر آمار، پروتئین گندم تولیدی به ۱۳ درصد و گلوتن به ۳۰ درصد رسیده که در نتیجه کیفیت نان تولیدی افزایش یافته است.

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خودکفایی در محصولات اساسی از جمله گندم در برنامه هفتم و سند امنیت غذایی دیده شده که تحقق آن به یک سری الزامات همچون تعیین قیمت خرید تضمینی مناسب، تعیین یارانه و اعتبارات جهت تامین و تدارک کود‌های شیمیایی، بذور اصلاح شده، سموم مورد نیاز، ماشین آلات و ادوات، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، مدیریت آفات، بیماری و علف‌های هرز، برداشت و کنترل ضایعات و آموزش و تحقیقات برای تحقق خودکفایی نیاز دارد.

به گفته او، بنابر آمار طی سال‌های اخیر میزان خرید تضمینی گندم از ۴.۵ به ۷.۵ میلیون تن، ۷.۵ به ۱۰.۵ میلیون تن و امسال از ۱۰.۵ به ۱۲ میلیون تن می‌رسد که براین اساس از واردات گندم جلوگیری شده است.

سهرابی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال خرید تضمینی گندم به ۱۲ میلیون تن و تولید به بیش از ۱۵ میلیون تن برسد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد گفت: وزارت جهاد ۲ اقدام افزایش تولید در واحد سطح که نهایتا به خودکفایی منجر شد و ارتقای کیفیت با همکاری بخش‌های مختلف و مشارکت کشاورزان را همزمان دنبال کرد که براین اساس میزان پروتئین گندم تولیدی به ۱۳ درصد و گلوتن به ۳۰ درصد رسیده است که این ۲ شاخص مهم و کلیدی بر ارتقای سلامت جامعه و کیفیت نان تولیدی موثر است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
و قیمتش به دو برابر