سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استمرار برگزاری رویدادهای آموزشی با محوریت معرفی و عرضه صنایع دستی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از استمرار برگزاری رویدادهای آموزشی با محوریت معرفی و عرضه صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: این رویدادهای آموزشی در اماکن تاریخی، گردشگری و خانه‌های صنایع دستی در سطع استان فارس برگزار می‌شود.

محمد ثابت اقلیدی در حاشیه بازدید از نخستین رویداد ورکشاپ دست‌بافت‌ها در ارگ کریم‌خانی شیراز افزود: این ورکشاپ تخصصی یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی است که قرار است نیمه دوم آبان‌ماه در شیراز برگزار شود.

او با مثبت ارزیابی کردن چنین رویدادهایی تخصصی بر لزوم استمرار این دست برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: خوشبختانه استقبال عموم مردم از این رویدادهای آموزشی تخصصی بسیار گسترده و چشمگیر بوده است که این موضوع نشان از علاقه‌مندی آن‌ها به مباحث صنایع دستی و میراث فرهنگی این مرز و بوم دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز فرصت طلایی برای استان فارس است چرا که در جریان این رویداد با برگزاری پیش رویدادها و برنامه‌های آموزشی تخصصی میراث ملموس و ناملموس این استان به صورت تخصصی به عموم مردم معرفی می‌شود.

ثابت اقلیدی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰ رویداد تخصصی آموزشی با محوریت معرفی صنایع دستی و میراث فرهنگی در سطح استان برگزار شده است و این روند همچنان تا نیمه دوم آبان‌ماه( زمان برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی) ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: برگزاری این رویدادها با هدف آشناسازی و تأکید بیشتر بر مباحث حوزه میراث فرهنگی( ملموس و ناملموس و هنرهای سنتی و صنایع دستی) استان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.