سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده پایگاه پدافند هوایی کرمان:

پدافند هوایی کشور به خودکفایی کامل رسیده است

فرمانده پایگاه پدافند هوایی کرمان گفت: پدافند هوایی کشور به خودکفایی کامل رسیده است و اجازه نمی‌دهیم هیچ پرنده‌ای بدون مجوز از حریم هوایی کشور عبور کند.

سرهنگ حسین معصومی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر، اظهار کرد: دهم شهریورماه به‌عنوان روز پدافند هوایی در کشور نامگذاری شده است و خدا را شاکریم که در لباس مقدس سربازی در نظام مقدس اسلامی خدمتگزاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما جهاد تبیین است و باید گزارشات اقدامات انجام شده و دستاورد‌های نظام اسلامی را به مردم اطلاع بدهیم، گفت: امروز اهمیت پدافند هوایی با توجه به تهدیدات روزانه دشمن بیش از هر چیز مشهود است.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی کرمان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پدافند هوایی با ماموریتی جدید پا به عرصه گذاشت و به‌عنوان بازویی در کنار سایر نیرو‌ها نقش مهمی ایفا کرد و منجر به پیروزی عملیات‌ها شد، افزود: در عملیات بیت‌المقدس، پدافند هوایی حضور موثری داشت که در نهایت منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

وی با بیان اینکه شهید ستاری از شهدای پدافند هوایی ارتش است که اقدامات مهمی انجام داد و بیش از ۵۰ نوع از بالگرد‌های دشمن را منهدم کرد، ادامه داد: این شهید بزرگوار در شکست خیلی از عملیات‌های دشمن نقش موثر داشت.

معصومی با اشاره به اینکه بعد از دوران دفاع مقدس نیز پدافند هوایی اقدام به تقویت بنیه دفاعی خود کرد و امروز با تجهیزات روز آماده دفاع از میهن اسلامی است، بیان کرد: استقرار تجهیزات در خلیج فارس آمادگی کامل برای پاسخگویی به اقدامات دشمن دارد.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی به عنوان نیروی چهارم در کنار سه نیروی مسلح دیگر از حریم هوایی کشور دفاع می‌کند، گفت: با اتکا به نیرو‌های مومن و متعهد در درون پدافند هوایی تحریم‌ها تبدیل به فرصت شده و شعار اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشیده شد و امروز به خودکفایی رسیده‌ایم.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی کرمان با اشاره به اینکه پدافند هوایی کشور به خودکفایی کامل رسیده است و راهکار‌های سه بعدی کشف ریز پرنده‌ها از دستاورد‌های مهم پدافند هوایی کشور است، بیان کرد: از انواع سامانه‌های قدرتمند موشکی در کشور رونمایی شده است و آماده پاسخ به هرگونه تهدید دشمن هستیم.

وی با بیان اینکه مدافعان آسمان کشور در پدافند هوایی به لطف خداوند و دعای مردم تا پای جان از حریم هوایی کشور دفاع خواهند کرد، افزود: اجازه نخواهیم داد هیچ پرنده‌ای بدون مجوز از حریم هوایی کشور عبور کند.

منبع: تسنیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.