حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد گفت: از ویژگی‌های دین اسلام، به روز و جامع بودن است و تمام عرصه‌های زندگی ما سرشار از آموزه‌های دینی است، حال اینکه سایر ادیان گزینشی عمل می‌کنند و حوزه دین در عبادت خلاصه می‌شود.

دین اسلام به روز و جامع است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛گنابادی نژادرئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در جشنواره فرهنگ «كارآفريني بانوان، خدمت و خودكفايي خانواده» افزود: اگر خانواده‌ای بتواند در طراز عرصه‌های دینی موفق باشد مورد عنایت پروردگار قرار می‌گیرد. بندگان موفق خدا، خانواده‌های موفقی دارند اگر خانواده‌ای موفق نیست آهنگ بندگی خدا به درستی در آن خانه نواخته نشده است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی مدیریت خانواده را از عرصه‌های جهاد فی سبیل الله دانست و گفت: تقسیم کار از ارکان مدیریت خانه و خانواده است، هر کدام از اعضا خانواده باید مسئولیتی برعهده داشته باشند؛ کار و تلاش در آموزه‌های دینی ارزش و بی‌کاری و تنبلی بی ارزشی است.

گنابادی نژاد افزود: دین برای ما شاخص‌هایی قرار داده که بر مبنای آن باید مصارف تنظیم شود. این جشنواره فرصتی است که ما بتوانیم معیشت خانواده را با طراز اسلامی مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: در آستان قدس رضوی بیش از ۵۰ درصد زائران را بانوان تشکیل می‌دهند و ۶۰ درصد زائران به صورت خانوادگی به این بارگاه منور مشرف می‌شوند، در این بارگاه نورانی از ۴۰ هزار خادم ۱۰ هزار خادم افتخاری خواهر مشغول خدمت رسانی به زائران هستند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس گفت: تاسیس مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی، تصویب سند تکریم و تعالی زن در خانواده، ایجاد شبکه خادمیاران زنان و... از جمله اقداماتی است که با تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی عملیاتی شده است.

انتهای پیام//ف. ن.
 

مدیریت خانواده از عرصه‌های جهاد فی سبیل الله است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.