سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تب طلا در خراسان رضوی بالا گرفت

نائب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی گفت: اکنون تب طلا و متقاضیان فعالیت این عرصه برای همه بخش‌ها نظیر استخراج و اکتشاف افزایش یافته‌ است.

 در کشور، کالیبره نبودن آن ها است، امروزه به دستگاه‌هایی نیاز است که بتوان آن را به هر منطقه برد و نمونه اکتشافی را آنالیز کرد، دستگاه‌های پرتابل این نقیصه را می توانند برطرف کنند که نمونه هایی از آن در ایران نیز وجود دارد.

این کارشناس حوزه طلا به استفاده از هوش مصنوعی در سه بخش اکتشاف، بهره برداری، استخراج و فرآوری مواد معدنی اشاره و بیان کرد: هوش مصنوعی در حوزه اکتشاف می‌تواند به مدل سازی زیرسطحی، تغییرات آنالومی ها، برآورد کانسارها، بهینه سازی فعالیت های اکتشافی و مشخص کردن استراتژی آنها و کمک به کاهش مخاطرات کمک کند.

وی اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی در بخش بهره برداری از معادن نیز به کنترل کیفیت، نمونه برداری، تجزیه و تحلیل داده ها، کاهش تاثیرات زیست محیطی کمک می کند و در بخش استخراج و فرآوری مواد معدنی نیز می توان از هوش مصنوعی در پیش بینی عیار طلا، استفاده از روش های جدید و بهینه سازی پارامترهای دخیل در این حوزه بهره گرفت.

رزم آرا در عین حال به برخی مشکلات استفاده از هوش مصنوعی در حوزه معادن اشاره کرد و گفت: پیچیدگی های فنی، هزینه های بالا و مهارت کم افراد در این بخش چالش هایی است که فعالان معدنی در استفاده از هوش مصنوعی با آنها درگیر می شوند.

یکی دیگر از کارشناسان این حوزه به موضوع روش‌های آنالیز طلا پرداخت و گفت: آنالیز طلا بسیار حایز اهمیت بوده و انتخاب یک روش آنالیز مناسب در تمام فرآیندهایی که باید روی آن تصمیم گیری شود، تاثیر دارد.

علیرضا شمس افزود: در آنالیز مناسب باید نوع ماده در نظر گرفته شود، ضمن اینکه دستگاه های آنالیز و روشهای آن با هم متفاوت است.

در ادامه این همایش شیوه جدید آنالیز طلا برای حاضران تشریح شد. سپس هر یک از کارشناسان مربوطه به پرسش‌های حاضران در بخش‌های مختلف پاسخ دادند.

در خراسان رضوی بر مبنای آمار سال ۱۳۹۵ که از دستگاه‌های اجرایی استان اعلام شده، سه معدن طلا با ذخیره ۱.۵ میلیون تن وجود دارد. ذخیره قطعی کانسنگ طلادار با عیار متوسط ۱.۷ پی.پی.ام در این استان حدود ۱۱ میلیون تن است.

برچسب ها: قیمت طلا ، معادن طلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.