سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایندگان مجلس مطرح کردند؛

حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین اولویت دولت وفاق ملی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و رفع مشکل اشتغال و فقر را به عنوان مهمترین اولویت‌های دولت چهاردهم بیان کردند.

مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان نهمین رئیس‌جمهور، ۸ توصیه مهم را برشمردند که یکی از آنها اولویت دادن به مسائل اقتصادی و بهبود معیشت مردم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور نهم فرمودند: به مسائل فرهنگی و اجتماعی حساسیت زیادی دارم، اما امروز از لحاظ زمانی، اولویت با مسائل اقتصادی است و تحرک اقتصادیِ قوی، پیگیر و حساب‌شده‌ای مورد نیاز است. البته کار‌های با ارزشی در دولت قبل انجام گرفته که باید ادامه یابد و کار‌های دیگری هم باید اضافه شود.

ایشان اقدامات اقتصادی در مسائل کلان مانند ارزش پول ملی، تولید، سرمایه‌گذاری، بهبود محیط کسب و کار و همچنین اقدامات فوری و کوتاه‌مدت برای بهبود معیشت مردم را ضروری دانستند و گفتند: می‌توان کار‌هایی در این زمینه انجام داد.

بعد از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور و همچنین رای اعتماد مجلس به تمام وزرای معرفی شده مسعود پزشکیان، نمایندگان مجلس در گفتگو‌های جداگانه‌ای با ایسنا به بیان اولویت‌های کاری دولت وفاق ملی پرداختند.

فداحسین مالکی نماینده زاهدان، حل مشکلات معیشتی و بزرگ شدن سفره مردم را به عنوان مهمترین اولویت‌های دولت چهاردهم دانست و گفت که در سال‌های اخیر به دلیل موضوعاتی همچون تحریم‌ها معیشت مردم دچار بحران جدی شده است و قطعا حل مشکلات معیشتی مردم کمک شایانی به اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد کرد.

ولی‌الله بیاتی نماینده تفرش نیز بحث معیشت و اقتصاد مردم را اولویت اول دولت خواند و افزود: کمر مردم زیر بار گرانی‌ها در حال شکستن است و برخی از افراد کم‌درآمد، حقوق بگیر یا کارگران از پس هزینه‌های زندگی خود برنمی‌آید.

عباس صوفی نماینده همدان، رسیدن به اهداف و شاخص‌های برنامه هفتم توسعه، مسکن و موضوعات درمان و بهداشت در کنار بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم را از دیگر اولویت‌های دولت چهاردهم عنوان کرد.

عثمان سالاری نماینده تربت جام نیز گفت که دولت باید در اولین اقدام به دنبال حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد که در این راستای اجرای سیاست‌های کنترل تورم و استفاده از ابزار‌های دیپلماتیک برای گشایش‌های کشورمان در سیاست خارجی مهم است.

عمران عباسی نماینده جویبار، توانمندسازی نظام آموزش کشور و بهبود زیرساخت‌ها و به طور کلی توجه ویژه به آموزش و پرورش را مهم خواند و تاکید کرد که خروجی آموزش و پروش به آبادانی، پیشرفت، تربیت مدیران و نخبگان کشور منجر خواهد شد.

سیدکریم معصومی نماینده شفت و فومن نیز گفت: اولین کار دولت پرداختن به موضوعات اشتغال و فقر باشد؛ مسائلی نظیر معیشت، اشتغال و فقرزدایی از موضوعات مهمی است که دولت باید برای آنها برنامه ارائه کرده و سپس باید مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را در اولویت قرار دهد.

سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده میناب، حفظ انسجام درونی در کشور فارغ از وجود برخی اختلافات را به عنوان اولویت دولت مسعود پزشکیان دانست و توضیح داد: کلید حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در کنارگذاشتن اختلافات داخلی میان جریانات مختلف سیاسی است. علاوه بر این کنترل نقدینگی و تورم، ایجاد اشتغال و توسعه موضوعات اقتصادی و اجتماعی نیز باید در دستور کار دولت جدید قرار گیرد.

علی جعفری‌آذر نماینده تبریز نیز تاکید کرد که باید اعضای کابینه چهاردهم به دنبال تحقق شعار‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور نظیر یکی بودن سفره مردم و مسئولان و همچنین تقسیم عادلانه امکانات کشور میان مردم باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.