سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطارِ جشنواره‌های زرند از اول ربیع الاول حرکت می‌کند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند از راه افتادن قطارِ جشنواره‌های این شهرستان از اول ماه ربیع الاول خبر داد.

محمد ایزدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند در نشستی که با حضور برخی از روسای ادارات این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر عزم جدی دستگاه های اجرایی این شهرستان برای تداوم حرکت جشنواره‌ها گفت: پس از ۲ ماه عزاداری آل الله، دوباره قطار جشنواره‌ها آماده حرکت می‌شود و خوشبختانه برنامه ریزی‌های امسال به گونه‌ای است که چند جشنواره‌ی جدید به تقویم اضافه شده که جا دارد از دبیر ستاد به عنوان تنظیم کننده‌ی تقویم تشکر کنم. 
وی توجه به استعداد‌های بومی و تاریخی و طبیعی شهرستان در بخش‌های متعددی از جمله آئین ها، مواریث تاریخی، مناطق طبیعی، مناسبت‌های مذهبی، ارزشی و ملی را اقدامی مهم برشمرد و افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های شهرستان در تقویم جشنواره‌ها دیده شده است و البته این تقویم می‌تواند در هر سال تغییر کند و جشنواره‌ دیگری نیز به آن اضافه شود و ما منعی برای برگزاری جشنواره‌ها تاکنون نداشته ایم و بعد از این هم نخواهیم داشت.

ایزدی تصریح کرد: به تاثیرات مثبت جشنواره‌ها باور داریم؛ حتی اگر بعضاً آنگونه که انتظار داریم انجام نشوند؛ اما باز هم نتایج خوبی خواهند داشت؛ ضمن اینکه تاکید ما این است که هرسال باید بهتر از سال قبل برنامه ریزی کنیم.

 محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی و دبیر ستادِ زرند شهر جشنواره‌های ایران گفت: طی ۳ سال اخیر ما جشنواره‌ها را متفاوت‌تر برگزار کردیم و ثمرات آن نیز کاملاً ملموس است و جا دارد از نگاه بسیار مثبت فرماندار و نیز معاون فرماندار که در این مسیر بسیاری از موانع را بر طرف می‌کردند و البته حامی جدی این حرکت بودند، قدردانی کنم.

وی از برگزاری جشنواره‌ی اسب اصیل ایرانی به همت شهرداری یزدانشهر، خشت مالی فتح آباد از سوی دهیاری و شورای اسلامی روستا، جشنواره‌ی پسته، جشنواره‌ی کماچ زرندی، جشنواره عشایر میراث با نان ایران در مجتمع گردشگری بهشت هشتم گاشکوئیه، جشنواره‌ی انار خانوک به همت سمن غدیر و شهرداری و شورای اسلامی خانوک، جشنواره‌ی زعفران و زرشک دشتخاک با تلاش دهیاری و شورای اسلامی دشتخاک، جشنواره‌ی شن‌های روان دهزوئیه و جشنواره‌ی بی بی و باشو از سوی بخش خصوصی، به عنوان جشنواره‌های پائیزه‌ زرند نام برد و تصریح کرد: این تعداد جشنواره برای فصل پائیز تدارک دیده ایم و برای فصل زمستان نیز جشنواره‌های دیگری را وفق تقویم برگزار خواهیم کرد.

اسلامی دلیل ترافیک بالای جشنواره‌ها در مهر ماه را تعویق جشنواره‌های بهاره و تابستانه به دلیل شهادت رئیس جمهور شهید و فراموش ناشدنی آیت الله رئیسی عنوان کرد و گفت: هرگز از اینکه هر هفته در یک منطقه‌ای با هر دلیل و بهانه‌ای جشنواره‌ای برگزار کنیم، خسته نشده ایم.

در این نشست پس از همفکری اعضا مقرر شد اداره ارشاد اسلامی رایزنی لازم برای حضور تعدادی از هنرمندان کشوری را فراهم و به دبیرخانه ارسال کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.