سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناتو حضور خود را در لتونی تقویت کرد

ناتو زیرساخت‌های جدیدی را به منظور تقویت حضور خود در لتونی در یک پایگاه نظامی به ارزش ۷ میلیون یورو افتتاح کرد.

مقامات دفاعی لتونی زیرساخت‌های جدیدی را در پایگاه نظامی آدازی با هزینه بیش از ۷ میلیون یورو افتتاح کردند. این گسترش در چارچوب تلاش‌های ناتو برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه در مواجهه با تهدیدات امنیتی احتمالی صورت می‌گیرد.

براساس گزارش یورو نیوز، تسهیلات جدید شامل امکاناتی برای نگهداری خودرو‌های زرهی است که توسط کانادا و اسپانیا تامین شده است. این امکانات شامل یک انبار جدید، امکانات چادر، محیط امنیتی و جاده بتنی است که توانایی پایگاه را برای پشتیبانی از تیپ چند ملیتی ناتو افزایش می‌دهد.

در مراسم افتتاحیه نمایندگان نیرو‌های مسلح ملی لتونی، تیپ چند ملیتی ناتو، ستاد فرماندهی بخش چندملیتی شمال، مرکز تدارکات و تأسیسات نظامی دفاع دولتی حضور داشتند. سرهنگ جیمز اسمیت، فرمانده نیرو‌های مسلح کانادا در لتونی، این پروژه را تعهد قوی برای مبارزه با تهاجم بالقوه  توصیف و اشاره کرد که هدف از این توسعه افزایش قدرت و قابلیت‌های دفاعی در منطقه است.

آتس اسونکا، دبیر پارلمانی وزارت دفاع لتونی، در توضیح این رویداد گفت که این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که توانمندی‌های ما هر روز افزایش می‌یابد و ما را ایمن‌تر می‌کند.

این تیپ قرار است اولین تمرین میدانی در مقیاس بزرگ خود را در نوامبر آینده برای نشان دادن ادغام کامل خود در ساختار فرماندهی عالی ناتو انجام دهد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ به آمادگی کامل رزمی دست یابد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.