سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس:

۲۵۰۰ جوان بوشهری در پارس جنوبی استخدام می‌شوند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از استخدام ۲۵۰۰ جوانان بوشهری در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی خبر داد.

سخاوت اسدی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرنگاران در جامعه نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کنند اظهار داشت: رسانه در انعکاس مشکلات و بیان خدمات دولت و صنعت در جنوب کشور نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان در تحقق مطالبات هستند گفت: رسانه باید خبر همراه با صحت و حقیقت بیان کنند و بر اساس حدس و گمان نباشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: رسالت خبرنگار باید انتشار خبر صحیح و بر اساس مستندات باشد و انتظار می‌رود اصحاب رسانه با ارائه ایرادات و مشکلات منطقه صنعتی، راهنمای ما باشند.

اسدی با اشاره به نقش مهم صنایع پارس جنوبی در مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه طرح‌ها بر اساس مطالبات مردم اضافه کرد: اگر چه مدیر عامل منطقه ویژه پارس برای هزینه کردن اختیار کامل ندارد ولی اکنون برای همه مدارس نیمه تمام اعتبار تأمین شده و اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر باید تعیین وضعیت کند تا اعتبار آن پرداخت شود.

وی بیان کرد: برای راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در عسلویه که نیاز مردم است آمادگی کامل وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آمادگی کمک به راه‌اندازی اردوگاه برازجان خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری این منطقه کلاس‌های کنکور و نخبه‌پروری سال گذشته ایجاد شد و رتبه کنکوری استان بوشهر دو پله ارتقا یافت.

اسدی کمک برای حمایت سرویس مدارس دخترانه روستایی را از رسالت‌های مهم این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: در موضوع آب شرب عسلویه حدود بالای ۹۰ درصد منطقه ویژه پارس جنوبی را تأمین می‌کند و این مهم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی به مصوبات سفر رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی به استان بوشهر پرداخت و گفت: در پرداخت اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهور به استان بوشهر اقدامات لازم انجام شده و در این راستا تأمین پنج هزار ۵۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توسعه بندر پارس عسلویه به‌عنوان مرکز صادرات مواد نفتی کشور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دنبال توسعه این بندر هستیم تا مردم منطقه از خدمات این بندر بهره‌مند شوند.

اسدی از تأمین تجهیزات ورزشی خبر داد و تصریح کرد: ۱۲ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و هزینه کرد امکانات ورزش استان تخصیص پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به تعهدات خود در قبال دانشگاه فنی و مهندسی جم عمل کرده و تیم پارس جنوبی نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد و در قبال این تیم تلاش ویژه‌ای شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: در موضوع مسئولیت‌های اجتماعی و رفع کمبودها، این مجموعه آمادگی کامل دارد تا مناطقی که نیاز به مدرسه دارند، احداث و کمبود‌های فضا‌های آموزشی آنها برطرف کنیم.

اسدی افزایش اشتغال نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی را متذکر شد و گفت: براساس کد ملی و نام افراد سال گذشته اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ جوانان بومی استان در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی فراهم شد و آمار اشتغال بومی‌ها در این مجموعه حدود ۴۲ درصد است که تا ۵۰ درصد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اولویت اشتغال در صنایع پارس جنوبی با جوانان بومی استان و منطقه است اضافه کرد: مدرک بومی بودن کد ملی و شناسه و ارائه نامه از طریق فرمانداری‌ها است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تکذیب موضوع نامه جعلی برای جا زدن اشتغال افراد بومی در پارس جنوبی گفت: ۱۵۰ نامه جعلی برای اشتغال در منطقه پارس جنوبی تکذیب می‌شود البته ۵ نامه در دست بررسی قرار گرفته است و منطقه ویژه اقتصادی پارس هیچ نامه جعلی صادر نکرده بلکه ما خودمان شاکی اینگونه نامه‌ها هستیم.

اسدی در زمینه پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی گفت: در اعتبارات عوارض آلایندگی دخالتی نداریم و متولی دریافت آن امور مالیاتی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.